Fjälljakt efter ripa

Hej!
Jag och min kompis Är från södra sverige (Göteborg)
Skulle gärna prova på ripjakt.
Jag har jagat sedan barnsben men min kamrat är ny börjare.
Fjällvana finns ska upp på fällraäven classic.
Var i padjelanta förra året.
Älskar att vara på fjället. Så det skulle vara en riktig upplevelse.
Har dock inte pengar för att (hyra ekipage)
Men om vi skulle kunna hänga med någon i norr ut på några dagars jakt med hund. Hade varit toppen.

Om det finns någon snäll själ som vill ha med två sörläningar på jakt.Så hör gärna av er.

Mvh Jonas olsson / Skogstokig
 
Hmmm..

Hej. Lovar en jakttur i Härjedalen nästa säsong... Det är jäkligt fullt på schemat i år!! Men är ni allvarligt intresserade och kanske har nån kul jakt i sörlandet så hör av dig. Har jakt på ripa, tjäder och orre (även järpe men det är så få av dem så de är jag rädd om=skjutförbud.)i hyfsade mängder på 6000 ha i Lofsdalen. Om det finns jakt att byta så smakar det gratis, annars en symbolisk summa!!
 
Tackar Jonas!!

Jag vill bara passa på att tacka dig, Jonas, och din kamrat, Bertil, för en bra och trevlig jakt på mitt lilla smultronställe i fjällen. Jag ville ju testa vingarna som "jaktguide" och ni var mycket tacksamma "försökskaniner". Hoppas att orren smakar och att ni bokar in en helg nästa säsong. Ska utöka verksamheten stegvis och hoppas att det funkar lika bra som med Jonas sällskap.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mekelund Namninsamling, fjälljakt Jakt 64
hema1285 Spricka i kolv efter kolvanpassning Jakt 5
lester Vinterjakt på ripa! Jakt 1
HenrikM Vinterjakt på ripa Jakt 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.