Fiskflyg ersätter Lapplandsflyg i Kvikkjokk

Mycket bra att du uppmärksammat detta! Ja, Lapplandsflyg var väl med redan på den tiden Svante Lundgren gick i "Padjelantas ödemarker". Känns som en epok har tagit slut.
 
Tråkigt...

Lapplandsflyg har för mig och Karin varit en del av Sarek. Jag flög första gången med Bertil Johansson 1975. På den tiden var det sjöflyg förstås. Bemötandet och servicen har alltid gett den där känslan - "nu är vi äntligen här igen" (om ni förstår vad jag menar). Bättre kan det inte bli.
 
Jag har flugit med båda bolagen och har bara positiva erfarenheter. Fiskflyg verkar ha fler helikoptrar och har därmed större möjlighet att ordna transport med kort varsel. Det uppskattas av oss som väntar ut bra väder för att starta fjällturen.
Att det nu blir ett bolag mindre gör dock att konkurrensen minskar vilket aldrig är bra.
 
Turlista Kvikkjokk Tarraluoppal Staloluokta 2012

Var in och kikade på Fiskflygs hemsida och nu har turlistan för 2012 äntligen kommit upp. Verkar som att det flyger samma tider som Lapplandsflyg flugit, dvs i anslutning till bussarna från Murjek och Jokkmokk.

Hmm, nu måste man bara bestämma sig ifall vandringen skall utgå från Tarraluoppal eller Staloluokta:)
 
Fint! Jag har enbart positiva erfarenheter av Fiskflyg jag med, både i jobb och privat.

Per
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anders.Appelqvist Fiskflyg? Fjällvandring 1
luffsarbjörn Får Fiskflyg flyga i Pastavagge? Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.