Finns sällskap för nybörjarvandring till sommaren?

Finns sällskap för nybörjarvandring till sommaren?

Är en tjej på 32 år från Borås som skulle vilja börja vandra annat än att knalla på vägar på vanliga hederliga promenader. Funderar i så enkla lag som parkera på lämpligt ställe och knalla iväg över en dag eller med en natt i första läget. Ett annat alternativ är att bo i stuga/vandrarhem/hotell någonstans, Åre kanske, och sen ta dagsutflykter därifrån.

Konditionen är inte vad den var när man för massa år sedan vandrade, vad som kändes som huuur långt som helst, med scouterna. (Numera pappersscout, kanske har med saken att göra ;-) )

Skulle gärna ge mig i kast med Jämtlandstriangeln och Abisko – Nikkaluokta men lär väl dröja ett par år innan tid finns till det.

Saknar vandringsvilliga vänner, så kanske finns sommarens sällskap här att finna?
//Frida
 
Hejsan!

Jag hittar gärna på något till sommarn. Bor utanför Göteborg.

Vi är några tjejer som pratat om att kanske gå vildmarksleden dvs. Skatås till Hindås någon gång till våren/sommaren. Borde vara lagom med en övernattning längs den sträckan.

Kolla in facebookgruppen: Tjejer från utsidan - Göteborgsområdet
 
Hejsan!

Jag hittar gärna på något till sommarn. Bor utanför Göteborg.

Vi är några tjejer som pratat om att kanske gå vildmarksleden dvs. Skatås till Hindås någon gång till våren/sommaren. Borde vara lagom med en övernattning längs den sträckan.

Kolla in facebookgruppen: Tjejer från utsidan - Göteborgsområdet

Å jag har funderat på att börja i Hindås och fortsätta mot Borås :)
Kul med facebookgrupp - har inte ens slagit mig. *slår mig för pannan* Men lyckas inte hitta den. Väl dold?
 
Tips på bra nybörjarled är att promenera från kläppen/Ljungdalen upp till Helags, sova i tält eller på STF och sedan gå tillbaka dagen efter, är ca 2.5 mil fram och tillbaka.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.