Filmrulle upphittad!!!

Goddagens!

Under vandring från Kisuris till Änonjalme den 2/9 hittade jag en exponerad filmrulle (135-film) vid rastplatsen "Jåkkjåkken".
Det såg ut som om den nyss var lämnad där.
Med tanke på de vandrare vi tidigare mött finns en aning om att "förloraren" kan heta Torbjörn och vara i sällskap med två Tyskar, Hans-Jürgen och Edgar. Observera att detta endast är en spekulation.
Jag vet inte om jag skall framkalla rullen och se om det finns några ledtrådar.
Sprid gärna frågan. Rullen finns till förfogande för ägaren som förstås känner till data för rullen..

/Lasse
 
Framkalla rullen så du vet vad dom ska beskriva när dom ringer dig.
Eller så kanske adressen finns på kort.
Jag tog alltid första kortet på ett A4 med namn och adress, ifall dom tappade bort den vid labbet.

Hoppas att den kommer till rätta.
 
Jo, jag har väl tänkt att framkalla rullen... men det känns som om det får vänta någon vecka eller två.
Visst skall man vara försiktig och alltid plåta ett namn på första rutan men hur många gör det egentligen.
De flesta kör väl digitalt numer så jag hoppas på att det endast finns något fåtal vandrare som var på platsen vid tillfället samt också kör med film.
 
Det kan ju kanske vara idé att lägga ut en bild med några ansikten så är det väl kanske någon som känner någon.....
 
Jag hoppas ägaren hittas, gillar dock att inlägget ligger under forntida teknik. Forndtiden är närmare än vi tror

Christian
 
Innehåll

Jo, det kommer väl någon bild. Beror lite på innehållet... Kanske inte lämpar sig för spridning (om jag har tur!!!). Nåja jag hämtar rulle på torsdag.

För övrigt undrar jag om inte själva grejen med "forntiden" är att det ska vara ganska länge sedan?? Har jag fel?
 
För övrigt undrar jag om inte själva grejen med "forntiden" är att det ska vara ganska länge sedan?? Har jag fel?

En bekant är medlem i en "Historisk skytteklubb".
De skjuter enbart med historiska vapen av alla slag. Enligt deras stadgar är alla vapen tillverkade igår eller tidigare historiska. Så köper man direkt av tillverkaren måste man vänta till dagen efter innan det får tas med till en klubbskjutning...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.