Filmer?

Vad finns det egentligen för filmer/reportage om långfärdskridskoåkning egentligen?

På en SSSK föreläsning såg jag en gång en film av Jan Zachrisson (tror jag) som det var tänkt att Björn Borg skulle vara med i (fast det blev inte så). Den innehöll iaf galet fina sekvenser från ytterskärgården tagna från bla helikopter. Finns denna film att få tag i?

Tänk om det gjordes en "Det Stora Blå" fast med långfärdskridskoåkning istället! Det vore kul!
 
Borde det inte vara

Göran Zachrisson? Jag har inget minne av BB i skridskosammanhang men Göran har gjort en del korta filmer och en bok med Impa Ingemar Aourell.

Thure
 
Göran Zachrisson? Jag har inget minne av BB i skridskosammanhang men Göran har gjort en del korta filmer och en bok med Impa Ingemar Aourell.

Thure

Göran heter han, ja (int jan). Jo, den film jag främst tänker på såg jag på en SSSK föreläsning under iskunskapskursen för några år sedan (på GIH). Där var det en SSSKare som skulle se ut som Björn Borg bara för att han var känd utomlands och att filmen ev skulle användas för Sverige PR. Filmteamt fick även använda helikopter från Berga. Jag tror mig minnas att det fanns några riktigt fina sekvenser från ytterskärgården med två skrinnare och "intressant" is...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rab Filmer om teknik Långfärdskridsko 1
thureb Färska filmer Långfärdskridsko 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.