Får man inte vara med om man har Mac?

Det gamla vanliga bekymret för oss macanvändare!

Denna annars så trevliga nätplats är försedd med så mycket lullull (popupmenyer, reklam, tjafs) att webläsaren hänger sig med jämna mellanrum. Det handlar oftast om att läsaren väntar på en bild...

Jag har rätt nya pryttlar: MacOS 9.04 Svensk, Miccrosoft Internet Exploder 5.0, gott om minne och en grym fast lina.

Råkar ofta ut för detta även på andra ställen. Jag gissar att webserver och forumserver skapar en massa skräpkod.

Är det fler macanvändare här "på böggda" som har samma eller liknande problem...?

Nej, vi macanvändare är inte så få, och jag hoppas vid (valfri högre makt) att vi inte är ett utdöende släkte... <asgarv>

/Boris
 
Netscape

Sitter också på Mac och Explorern hänger sig hela tiden. Netscape däremot funkar bra. Sen kan man ju verkligen fråga sig varför det är nödvändigt att hänga på så mycket lull-lull och skit på webbsidan så att den blir svåranvänd om man sitter på någon annan plattform än Windows...

/Fredrik
 
Menyn!

Kör också Mac, dock ej på Utsidan för att menyn är så seg. Så fort man ska in i den så fryser den några sek. Irriterande.

Martin
 
Opera

Har ni testat Opera:

"Opera for Mac has been extremely well received by our Mac users- it's one of our most popular downloads," says Jennifer Young, Director of Marketing & Communications at TechTracker. "We are proud to mark the first day of Macworld on July 18th by providing exclusive downloads of Opera 5 for Mac on VersionTracker.com."
 

clindh

Forumvärd
Testa meny...

Hade jag bara en Mac så skulle det bli så fint så - någon som har tips om tex ett Internetcafé i Stockholm med Mac:ar?

Ni som har problem med seg meny, kan ni kolla in på http://www.fotosidan.se och se om menyerna där är lika sega? De kör en senare version av menyprogramvaran, kanske det är en bugg som fixats.
 
gå på Opera

Tack för tipset, ska naturligtvis ge allt som inte kommer från Microsoft ("Microsoft - that's not what I wanted she said to Bill after the wedding night...") en ärlig chans.

/Boris
 
hade du en mac

Christer... samma clindh som på fotosidan?

"de" (=ni?) är inte lika seg, men jag fattar inte vitsen med allt detta lullull, javascript etc.

Du behöver inte ränna ut på stan för att kolla dina sidor på en mac, köp en billig begagnad mac, på t.ex. Macpressen.se, så får du det ungefär som de flesta macanvändare, har du en tillräcklig hårddisk (1-2 GB) kan du partitionera den och köra både MacOS 8.x och 9.x, och du kan enkelt ha flera versioner av webläsarna uppe... att koppla in den i nätverk är en baggis... Att springa på stan för att spara pengar är faktiskt ganska missriktat, du sparar _mycket_mer_ genom att ha macen hos dig.

/Boris
 
Visst har jag Mac

Själv tycker jag att det fungerar super bra med min Mac när jag är inne på utsidan. Men jag vet att det kan vara krångligt att köra Mac mot PC system tro mig det har ibland varit långa timmar när jag försökt skicka filer till andra som jag jobbar med som har PC.
 
Olika alternativ till IE

Visst finns det Browsers förutom Internet Explorer.

Här finns Opera för Mac (endast i Beta iofs):
http://www.opera.com/mac/

Netscape 6.1 Preview Release 1 finns att ladda hem från:
http://home.netscape.com/browsers/6/index61pr.html?cp=dowpod61pr

Personligen så föredrar jag Mozilla (vilket är i princip samma sak som Netscape 6.1 minus en massa onödigt trams)
http://www.mozilla.org/releases/
Ingen av dessa har nått skarp status, men och andra sidan brukar inte första versionerna av Microsofts produkter fungera speciellt bra (IE5.5 är den första Mac versionen mig veterligt).

/Jonas U
 
Fotosidans meny!

Fotosidans meny är lika seg. Menyn laddas om varje gång man klickat på en länk i menyn.

Martin
 
Utsidan och Mac

Jag använder Mac. Förstås. OS 9.1, och sufar med iCab. Inga problem alls. Jag tycker inte utsidan är speciellt seg heller, med tanke på alla annonser som skall hämtas. Men det kan ju bero på att jag har trimmat iCab så att inte alla annonser laddas ner ;-)

Vänliga hälsningar /Kurt
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.