Facebook...? Njae, Utsidan äger! (och låt oss verka för att det ska förbli så)

Jag har ju tjafsat en hel den under omstöpningen, men väljer att hoppas på samma som du, norrakurva. ;)
Samma här. En klarsynt analys av @norrakurva
Jag har nog alltid uppfattat Utsidan mer som en förening än som vare sig ett företag eller ett socialt utrymme att vårda. Jag fattar att någon alltid slitit där bakom, men jag menar bara att det finns en stark ägandekänsla hos medlemmarna (som inte ser sig som följare, besökare, bloggare, forumgäster, kunder etc som ska matas med något redaktionellt). Det är en stor skillnad också jämfört med t ex facebookgrupper och något som @clindh ska vara väldigt stolt över. Jag tror att det synsättet kan vara en möjlig och rimlig väg framåt.
 

lipfip

Forumvärd
Tack hörni! Uppskattar era tankar. Väldigt många har även varit med i Utsidans läsarenkät som ger bra insikter – från både aktiva medlemmar/eldsjälar och mer passiva besökare.

Jag menar att Utsidan ska ha sin plats bredvid Facebook & co och vara den positiva kraften inom friluftsvärlden som ni beskriver och önskar er. Här har vi samma synsätt. Som optimist tror jag också att aktiviteten på sidan kan öka på längre sikt om vi bara jobbar för det.

önskar i likhet med @HasseQ en mer funktionell interfejs för bloggarna och artiklarna.
Önskar jag med. Ska bli bättre

Jag tror att inlägg i sektionen "Nya utsidan" är undantagna och inte listas på startsidan. Men nu är vi OT både du och jag. ;)
Ja, så är det.
 
Senast ändrad:
Jag menar att Utsidan ska ha sin plats bredvid Facebook & co och vara den positiva kraften inom friluftsvärlden som ni beskriver och önskar er. Här har vi samma synsätt. Som optimist tror jag också att aktiviteten på sidan kan öka på längre sikt om vi bara jobbar för det.
Ja och om ni vinglar lite på steget så kan ni räkna med att vi användare kommer ryta ifrån 😅🤣 Jag försöker tipsa en del om utsidan på Facebook och har förstått att väldigt många läser utan att posta.

Helt rimligt!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.