Exped lightnig 60 meshficka

Fixa till en meshficka till min lightnig 60 för jag har saknat en sådan..
Biltemas nätpåse fick duga o satte fast den med två gummisnören... 8st 4mm öljetter i överkant som gummisnöret går igenom..

Man kan även ha grejer imellan ryggsäcken o nätpåsen typ en jacka el liknande..
 

Bilagor

  • DSC_0889.jpg
    DSC_0889.jpg
    30.6 KB · Visningar: 1,351
  • DSC_0891.jpg
    DSC_0891.jpg
    35.7 KB · Visningar: 1,226
Tja, det var väl både en prisvärd o praktisk lösning. Men:

Själv har jag börjat fundera över när/var mesh är lämpligt.
Har för mig att jag här på Utsidan sett varningar för att man lätt kan fastna i grenar m.m. och riva sönder meshen.
Själv slet jag sönder en meshficka på midjebälte förra veckan. Den kan nog gå att lappa ihop (fult), men får en som sagt att tänka över när/var mesh är lämpligt.
 
Tja, det var väl både en prisvärd o praktisk lösning. Men:

Själv har jag börjat fundera över när/var mesh är lämpligt.
Har för mig att jag här på Utsidan sett varningar för att man lätt kan fastna i grenar m.m. och riva sönder meshen.
Själv slet jag sönder en meshficka på midjebälte förra veckan. Den kan nog gå att lappa ihop (fult), men får en som sagt att tänka över när/var mesh är lämpligt.


Jo de e ju helt sant.... Fast nätet verkar va rätt hållbart...

Försökte förstora en maska i nätet så jag fick igenom 4mm gummisnöret o jag fick verkligen trycka rätt hårt att få igenom en tältspik på 4mm..
 
Tack för tipset. Jag har saknat en nätficka på min rygga och tänkt göra en, men inte kommit till skott. Nu blir det nog av.
 
Fixa till en meshficka till min lightnig 60 för jag har saknat en sådan..
Biltemas nätpåse fick duga o satte fast den med två gummisnören... 8st 4mm öljetter i överkant som gummisnöret går igenom..

Man kan även ha grejer imellan ryggsäcken o nätpåsen typ en jacka el liknande..

Ursäkta trådkapningen, men jag håller på och försöker hitta en ny ruggsäck och både Exos 58 och Exped Lightning 60 ligger högt upp på listan. :)

Har du några preferenser? Och vilken skulle du köpa om du bara kunde ha en?

Ha det gott!
- Tobias
 
Ursäkta trådkapningen, men jag håller på och försöker hitta en ny ruggsäck och både Exos 58 och Exped Lightning 60 ligger högt upp på listan. :)

Har du några preferenser? Och vilken skulle du köpa om du bara kunde ha en?

Ha det gott!
- Tobias
Jag valde mellan just dessa två ryggsäckar och valde Lightning efter att ha provat båda. Exos satt inte alls skönt på min rygg, men andra är mycket nöjda med den. Mitt råd är alltså att försöka prova först alternativt beställ hem båda och returnera den ena.

För övrigt beställde jag en flash pocket, dvs expeds egen meshficka, igår.
 
Ursäkta trådkapningen, men jag håller på och försöker hitta en ny ruggsäck och både Exos 58 och Exped Lightning 60 ligger högt upp på listan. :)

Har du några preferenser? Och vilken skulle du köpa om du bara kunde ha en?

Ha det gott!
- Tobias


Tycker att exos är riktig bra men när den packas full så bygger den onödigt mkt ut från kroppen. Känns som man går o bär på en stor medicinboll..annars har den bättre lösningar o mer fickor.. Lightnig packas mer på höjd än ut från kroppen..
 
Har en också en Lightning 60 vilket jag köpte Exped´s "flashpocket" till.

https://www.youtube.com/watch?v=_dFvgFlQ3Z4

Fungerar klockrent. Bra att stuva undan kläder etc i. Den har en meshdel på den ena sidan, och vänder man på den, har den ett vattenavvisande del.
Har även en dragsko som man kan dra åt.
Kostade ca 100 kr i Sundsvall hos Wått o Tårrt.

/Anders
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.