Erfarneheter av FreeLoader Pico Solar Charger??

Är det någon som har erfarenhet ifrån FreeLoader Pico Solar Charger?

Jag behöver något för att ladda telefon och GPS när jag är ute och långcyklar och fick upp ögonen för denna pryl. Men något som slog mig är hur liten den är.

Fungerar den för att ladda telefon, GPS regelbundet utmed en långtur endast med solljus (och inte ladda via vägguttag/usb)?

Någon med erfarnehet av denna pryl som vill dela med sig?

/ASJ
 
Jag har läst en del recensioner kring den, och inte många är possitiva.

Plus brukar vara vikten, priset och smidigheten. Minus att den endast är en nödladdare, inget som räcker för att hålla sakerna vid liv länge.

Men det som istället brukar rekommenderas är det här paketet med större solpanel för ca 450kr:
http://www.amazon.co.uk/Freeloader-...8YFW/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1304248559&sr=8-1

Som sagt inga egna erfarenheter men jag är själv sugen på en
 
VARNING, undvik dessa produkter. Jag köpte några prylar därifrån och det är skräp. På solcellspanelen som kallas Supercharger lossnade usbkontakten nästan direkt. På AA and AAA battery charger SC8090 lossnade också usbkontakten. Prylarna ger överlag ett billigt intryck, undvik.
 
Det som jag tyckte såg bra ut med FreeLoader var att det fanns en lös AA/AAA batteriladdare till och en multi systemkameraladdare att köpa till. Men de kanske går att koppla till andra paneler?
 
Har en, bara testat ladda en telefon än så länge, har inte kollat om den orkar driva online och inte heller hur snabbt den laddas upp i solen.
Den behöver inte mycket ljus innan den indikerar att den laddar i alla fall.
 
Om dom är vattentäta så borde det ju gå att montera dom på ryggsäcken, så laddas telefonen/batteriet under dagen när man ändå är ute och går.

Nästan så man ska åka och inhandla den på claes olsson bara för att testa.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jote Freeloader solcellsladdare Utrustning allmänt 27

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.