En "mental orgasm" måste dokumenteras...

Hej alla glada!!

Att resa runt och se saker ger starka upplevelser som kan liknas vid "mental onani".. Dessa upplevelser vill jag gärna bokföra för att kuna gå tillbaka till när allt är över och vardagen har trätt in i livet igen. Till det behöver jag en resedagbok.

Jag vet med mig att jag sett en dagbok som är anpassad och utformad för att ha som resedagbok. Där det finns förutom vanliga daterade sidor att skriva dagbok i även förtryckta sidor för adresser och och reseplanering plus annat bra ha saker... har letat runt hos lite olika bokhandlare utan resultat... Visst går det att använda ett vanligt block men det finns vissa fördelar med tidigare nämnda bok där allt är samlat på ett ställe.
Någon som vet om vart en sådan bok kan finnas..?

/micke
 
En mental orgasm glömmer men väl inte?
Det är väl bara att gå tillbaka i minnet så är man tillbaks..
Och har man glömt det så är det väl ingen riktig upplevelse/orgasm, eller?
/BAX
 
Jo det är helt sant... men det är alltid kul att hålla reda på datum och lite andra mindre viktiga saker som händer kring den där orgasmen *ler*
 
Gör en själv.

Gör din egen resedagbok så får du den precis som du vill ha den.
Gör dagboksbladen med hjälp av Word eller motsv. program, skriv ut, kopiera, bind in, klart.
Om du inte har möjlighet att kopiera själv så gå till en copyshop, där kan du få det i det format du vill ha, enkel/dubbelsidigt och inbundet. Gör en snygg framsida så kan du säkert få den laminerad där också.

I båttillbehörsaffärer så säljs loggböcker som till viss del liknar det du söker, ta med GPS så kan du positionera dina "orgasmer"...

Har för mig, men är inte helt säker, att jag såg en resekalender i en kartbutik i Köpenhamn Om du inte nappar på förslagen ovan så kan jag väl leta rätt på deras adress/hemsida

/H
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.