Eldningsförbud-Fågelskydd

Hejsan,

Jag skall ut och paddla i stockholms skärgård under den kommande helegn. Är det någon som har någon ide om hur det står till med eldningsförbud eller var man kan få reda på det. Jag undrar oxå hur det är med fågelskyddet och i vilka områden det gäller.

Tack på förhand

Martin
 
Inget svar men..

Paddlar du själv?
Jag ska själv ut i helgen. Kommer att paddla från Utö till Gillinge eller Biskopsön via Fjärdlång. Paddlar tillbaka på söndag.

Om det sammanfaller eller korsar din rutt så kan vi sammanstråla till lunch/fika eller nå't.

//Micke
 
Fågelskydd på Tyvek kartan

På den eminenta Tyvek kartan är fågelskyddsområdena utritade, hur det är på äldre kartor vet jag inte för dom har jag inte kvar längre.

Vid X= 6610, Y = 1697 finns datumet 1/4-31/7 men ingen ring som beskriver vilka öar i området som omfattas. Någon som vet ? Jag har inte letat på annat håll då jag upptäckte det nu medan jag skrev detta.

/Per Brune
 
Paddling

Det hade varit roligt men vi kommer nog inte att passera varandra. Våran tur kommer att börja från Norra stavsudda och sedan beroende på väder kommer vi att gå över möja söderfjärd eller in mot lådna öarna på fredag kväll. Efter det får vi se, vädrets makter äro outgrundliga

HAr du bra tips i det området

//Martin
 
Fågelskyddsområden

Hej,

alla fågelskyddsområden i Stockholms län hittar du på
http://www.paddlingsnyaadress.com/paddelvatten/indexfagel.htm

Norra Stavsudda är en suverän utgångspunkt. Vid bra väder kan ni paddla utåt. Utanför Möja ligger kayakpärlan Roskär. Vill ni ännu längre ut ligger pärlorna Horsten i sydost, Björkskärs skärgård och Lilla Nassa. Stora Nassa i norr är till stor utsträckning fågelskydd.

Är vädret sämre finns det en fantastiskt fin skärgård Gällnö-Lådna-Hjälmö-Svartsö-Ingmarsö-Stavsudda. Skyddad mot vind och obeskrivbart vackert.

Lycka till!

mvh Staffan Danielsson
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
friluftaren Vad gäller inom området för fågelskydd? Paddling allmänt 21
avslutmedlemskap0904 Fågelskydd datum St Anna Paddling allmänt 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.