Eftermontera Fellelås?

Hej som rubriken lyder så undrar jag om det går att eftermontera urtag för fellelås?
Jag har hittat combat nato skida som ej har fellelås och de känns välbehövligt när jag ska dra pulka.

har någon försökt sig på detta eller ska ja glömma de hela?
 
Mohair kanske?

Hejsan,

Jag har ett par Åsnes Ingstad Fjell, som är den civila varianten av Combat Nato. Jag kör själv med Åsnes korta stighudar och de fungerar kanon. Så jag önskar dig lycka till i ditt försök :)

Men om det skulle visa sig vara svårt att få till ett fellelåsurtag, vilket jag misstänker att det kan vara, kanske du skulle överväga att köpa ett par långa Mohair stighudar istället?!? När jag köpte mina skidor på Sportnetts butik i Oslo pratade jag med en av de anställda som gjort en flermånaderstur långs den skandinaviaska fjällkedjan. Hon hade valt att använda Mohair stighudar istället för Åsnes kortfeller och var mycket nöjd med detta.

/ Stefan
 
Det är

betydlgit enklare att använda Black Diamonds Kicker Skins än att fixa montage av Fellelås enligt ovan.

Jag är mycket nöjd med mina har ett par lite smalare till mina Fischer BCX 109 och ett par bredare till mina Scotty Bob.

Thure
 
Spännande!

De dära projektet verkade riktigt intressant. Undra om man får de dära att hålla när skidan flexar?
Vore trevligt att höra hur de har gått för han efter han har provat ut sakerna.

Annars verkar ju kickerskins helt okey!
 
Annars kan du alltid kontakta Åsnes och be dem göra det. Jag frågade själv för ett par år sedan vad de skulle ha för att fixa uttag och då fick jag följande svar:

Ettermontering av fellelås koster Nok 649,- med 35 mm kortfell og Nok 749,- med 45 mm kortfell, + frakt. Det tar ca. 3 dager her på fabrikken.

Mvh /Joel
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.