Dynafit goes tele???

HALLÅ.
Om du menar den bilden med denna bild text:
"For your style victims out there, this shows you Dynafit’s color pallet for 06/07. If the boot shade looks a bit out of place to you, I agree. But then, one person I recently spoke with said they liked the boot color… In any case, to expect a European company to offer nothing florescent would be like expecting Prada to offer nothing in black. "
(fick inte kopiert bliden)
så ser det ut som randonne bindningen "TLT" i titan(vikt 235 gram)
om de nu inte har någon nyhet. ser inte något som tyder på telemark.

hade dock varit intresant om dynafit hade gått in på telis marknaden.

robert
 
För sent...

Bilden är borta nu. Det var en pjäxa med bälg och dynafithål, ungefär som Scarpa F1, Dom hade satt något slags fäste under trampdynan, liknande NTN-bindningen. Fästet under trampdynan kunde lossas för att få en frisvängande bindning när man skulle tura. Konstruktionen såg väldigt hemgjord ut, typisk prototyp som bara gjorts på kul.
 
12 år gammal prototyp

Dynafits 12 år gamla prototyp verkar lätt jämfört med Rottefellas NTN.

Själv har jag bytt från telemarksutrustning till Dynafit Randonnebindningar och Scarpa F1-pjäxor. Vilken skillnad! Men vill jag vara riktigt lätt på foten blir det trots allt gammal hederlig telemark - läderpjuck och Fischer E99.

Är det så att telemarkstillverkarna struntar i turskidåkning? Det verkar ju så när man ser vilka monsterbindningar som tas fram. Tungt ska det vara!
 
Nja, det är väl bara det att Dynafit gör lätta grejor. Ett par Fritshi är fortfarande tyngre än alla vettiga telemarksbindningar. Och dessutom har det börjat komma telemarksbindningar med "tour mode" så man slipper motståndet från wiren.

Jag körde Dynafit hela förrra säsongen och visst gick det lättare. Men så länge alla andra jag går med går sakta och jag är ung (nåja) och stark så hänger jag med dom i telemarksgrejorna iallfall. Och det är mycket skojigare utför med telemark.

Förra veckan turade jag en dag i Alperna. Völkl Gotama, 105 breda hudar, Voilé 3-pin CRB och Garmont Squadra. Tungt, ja visst, men om inte dom andra rusar uppför beget så är det OK. Jag funderar på att sätta Dyafitbindningarna på Gotamorna, men det får vänta, dom är så roliga att köra telis på.
 
Går i væntans dagar på mina Scarpa F1. Har ett par Vølkl Mountain som skal besmyckas med Dynafit TLT.

Från før har jag ett par Vølkl Outback med 3G telis bindning och ett par Black Diamond Crossbow med samma bindning.

skor ær Scarpa T2 som jag byttat innersko till en extra isolerad sko.

robert
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
harrypetter Rottefella freedom + Dynafit TLT ? Telemark 2
Lars_P Vad är fördelen med tele? Telemark 23
Graip Tele mark/backe Telemark 15
nilimaa Bra tele-tidning? Telemark 4
var köpet man tele-prylar? Telemark 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.