Den nyaste

Den här är gjord i 3,5 mm tjock AEB-L och är convexslipad. Lägnden är 110 mm och bredden 28 mm. Skaftet är gjort i renhorn och klykträ från lönn. Den är nästan färdig, ska bara polera imorron när den torkat lite mer.


Adams.gif



Adams2.gif



Adams4.gif


Seved
 
Vilken Fin

Den här är gjord i 3,5 mm tjock AEB-L och är convexslipad. Lägnden är 110 mm och bredden 28 mm. Skaftet är gjort i renhorn och klykträ från lönn. Den är nästan färdig, ska bara polera imorron när den torkat lite mer.


Adams.gif



Adams2.gif



Adams4.gif


Seved

Fan vilken fin kniv du har gjort där =)
ser riktigt bra ut. Ska försöka jobba mer på mitt projekt i helgen. Ska åka och köpa en kanot på lördag morgon sedan blir de knivmakeri! =) Hur länge har du hållt på med den?
 
Tackar :) Det är bara att köra igång i helgen lycka till. Kom ihåg att visa upp den sen. Det tar ca 40 tim att göra en sån.

Seved
 
Den gillade även jag! Annars är jag ärligt talat inte så förtjust i merparten av det du visar upp i forumet. Jag är nog lite för mycket traditionalist :)
 
Tack ska ni ha. :D.

graylingman: ja det har inte blivit så mycket traditionella knivar på ett tag, Men jag ska göra några nu bla.

Seved
 
Ha ha jo jag hoppas att jag får dom där ämnena snart. Har ju inte fått dom än:(. Pratade med han häromdan, men då hade han inte hunnit börja med dom än. Men när jag får dom så funderar jag skarpt på att ta 3-4 dars semester och slipa å härda dom.

Seved
 
ja jag hoppas de går bra. jag lägger ut bilder sedan på min framgång. =)
Ha en bra helg!

björn

Det blir säkert bra. Det är bara träning, träning och åter träning som gäller. Om du visste hur många knivblad som sitter i bovägga inne i verkstan. Ha ha kastade i vredesmod och svavel osande utalande. Inget för barnöron direkt. HA Ha.

Seved
 
Det blir säkert bra. Det är bara träning, träning och åter träning som gäller. Om du visste hur många knivblad som sitter i bovägga inne i verkstan. Ha ha kastade i vredesmod och svavel osande utalande. Inget för barnöron direkt. HA Ha.

Seved

Haha j precis. Man får räkna med att dem första inte blir så bra! Man blir ju bättre och bättre. Alla är vi nybörjare för första gången. =) Nu ska fixa klart så jag kan bege mig till kopparberg och kolla på kanot! =) Fan va kul.

ha de
Björn
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seobserver Nyaste prylen varför är den inte anmäld? Utrustning allmänt 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.