Dåligt minne behöver stöd av diktafon

Jag gissar att många av er som är ute och rör på sig - behöver ju inte vara löpning - många gånger får finfina idéer när man låter tankarna flyta fritt. Jag tycker mig få det emellanåt, men oftast är de raderade och borta när man kommer hem efter löpningen.

En tanke jag fått - och kommit ihåg(!) - är att det kanske inte skulle vara så dumt med en liten lätt diktafon som man kan hålla i handen under träningsrundan. Men den måste ju av naturliga skäl vara fukt- och vattentät.

Vet någon om det finns en liten och bra variant av diktafon som tål svettiga händer?

// Roger
 
Vilken liten mp3 som helst med inbyggd diktafon funkar. De är inte direkt vattentäta men lite handsvett är inget problem. Dessutom finns fodral till som ger skydd om du tycker att det behövs.

Ett lite udda tips:

Vill du verkligen vattenskydda mindre elektronikprylar så har RFSU en kondom som heter 17006.
Den saknar glidmedel vilket gör att prylarna inte blir kladdiga. Garanterat vattentätt. Dessutom försämras inte ljudupptagningen nämnvärt om du har en mp3/diktafon eller mobiltelefon i den.
 
Värt att tänka på kan vara att du väljen en diktafon med USB... om du nu har för avsikt att föra över det till dator.

/Ulf
 
Jag använder min telefon som "pratminne". Blir små behändiga ljudfiler att spela upp senare. Ser inget behov av en separat enhet för egen del.
 
Marknaden för rena "diktafoner" är ju helt borta när man gör samma sak med en MP3-spelare för 300 kronor, en USB-kabel och en dator.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
plupp27 Behöver jag en pulsklocka? Vilken rekommenderar du? Löpning 3
VeronikaL Behöver löpkompis/löpgrupp Löpning 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.