Dagstur i Skellefteå med omnejd.

Då har man nästan bott i skellefteå ett år och har börjat få koll på det mesta. Dock är det premiär för turskidåkning. Har liksom inte varit säsong för det tidigare. Nu är snön där och förhoppningsvis oxå snart lite humanare temperaturer.

Gamelfar kommer snart upp på besök och då främst för att åka turskidor dvs lufsa runt i fin natur och fika gott under några timmar i stöten.

Jag kollar för fullt på kartor etc och tycker det verkar finnas en hel del runt omkring att utforska, tänker oxå att man med fördel även kan åka på skoterleder.

Dock är det alltid trevligt om man kan få en fin tur rekomenderad så man i efterhand slipper konstatera att vald väg inte var den bästa. Har du nån tur på lager att dela? Helst vill man glida i skogskanten och få lite vy. Kanske finns det någon mosse eller vattendrag som är lämpligt att tura vid? Gärna inom nån timmas bilresa från Skelle.

Tackar på förhand!
 
Jag kan ju ha fel men det kan jag inte tänka mig. Kanske att folk går eller troligare åker skidor där nu. Med risk att de får ett skratt, prova att skicka mail till Skellefteå Turistbyrå turistbyra@destinationskelleftea.se som fanns längst ned på sidan. Jag kan ta en koll med sambon och hennes familj som kommer från Skellefteå och återkomma allmänt om friluftsliv i Skeå.

Är det någon som har koll på om "Mineralleden" är snöröjd?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.