Cresent 316 12vxl

Hej!

Har fått ett erbjudande om att köpa en Cresent racer 316. Jag hat letat efter info och bilder på nätet utan resultat. Någon som vet nåt om cykeln? Den skulle kosta 2200:-

/Fredrik
 
råd

Vad det är för modell på den cykel du avser har jag ingen aning om. Dock kan du skaffa dig ett hum om hur gammal cykeln är genom att se vad det är för växelkomponenter på den. Komponentvalet säger också något om kvaliten varför det kan vara av vikt att kolla upp.

Vad övrigt du kan kolla för att se om cykeln är prisvärd är rammaterialet (stål el alu?). Vilket som är bäst är en smaksak dock har de flesta nya cyklar (i motionsklassen) aluminiumramar.

Vidare kan du ta reda på vad det är för växelreglage, STI/ Ergopower-reglage eller rammonterat. STI/Ergopower innebär att du växlar med bromshandtagen vilket är att föredra. Har cykeln rammonterade växlar har den ett par år på nacken, men behöver iofs inte vara dålig för det. Om cykeln som i ditt fall är 12-växlad så lär den ha rammonterade reglage.

Jag kan förstå att du undrar över modellen, vad den kostat, specifikationer etc. Dock kan du ta reda på tillräckligt mycket utan att veta vad just en Crescent 316 är.

Hör gärna av dig om du undrar över något.

mvh
/mathias
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bosj Cresent hybrid Långcykling 1
Parka Cresent Hamra/Nikka, Typ Långcykling 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.