Campa med riktig säng?

Hej,

Tänker mig åka över till Baltstaterna nu under juli/augusti och tar bilen. Eftersom jag kommer att ha gott om plats funderar jag på att skaffa en enkel tältsäng och ta med en vanlig bäddmadrass samt ett duntäcke från sommarstugan. Är jag helt ute och cyklar och behöver man en sovsäck eller klarar man sig lika bra med vanliga innegrejor? Jag satsar på lyxcamping :)

-J
 
Jag är lite fundersam över om bäddmadrassen ger tillräcklig isolation på undersidan, och hur det blir med fuktighet (risk att den suger åt sig fukt från luften och aldrig torkar). Det är nog vettigare att ha ett liggunderlag på tältsängen.
 
Jag är lite fundersam över om bäddmadrassen ger tillräcklig isolation på undersidan, och hur det blir med fuktighet (risk att den suger åt sig fukt från luften och aldrig torkar). Det är nog vettigare att ha ett liggunderlag på tältsängen.

Jag tänker att det blir samma som i en ej uppvärmd och oisolerad sommarstuga vid havet. Dvs, viss fukt kommer att ta sig in men eftersom det är varmare under dagen att den bör hinna torka.

Kanske någon form av syntet bäddmaddrass är smartare.

-J
 
Min uppfattning är att i tält blir det mycket fuktigare än i stuga, framförallt på grund av all fukt från marken (om man nu inte har ett footprint under hela tältet).

Men som sagt var, nåt jätteproblem blir det antagligen inte.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mrbambocha Campa i Afrika: lätt, kompakt, billig utrustning Bo och sova 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.