Budget bagagepulka för 150mil vandring?

Jag håller på förbereder för en liten längre tur...
..det kommer ganska säkert att bli mycket snö.

Kan någon vänlig själ rekommendera en pulka?
Eftersom alltid går under tajt budget så pulkor över 2.000 är inte aktuellt.

-----
För att göra det lite smidigare har jag blivit rådd att kanske tänka på en pulka för att kånka på saker istället för bara ha ryggan (75L) men jag vill inte avskräcka eventuella personer som kan tänka sig ge mig skjuts (tänker försöka lifta en del av rutten där möjligheten ges).
Inte heller vill jag ska vara bökigt att komma in till folks hem eller bära in det i buss eller tåg, det ska vara själv-bärande så att säga.
----
Tack för hjälpen.
 
Som budgetpulka kan jag rekommendera Parispulk.
Du kan köpa skaklar och sele till annars krävs det att du är händig och har tid att fixa egen lösning. Denne pulka ser man ofta i Norge, den har sina begränsningar och svagheter som alla pulkor men blir också brukt på långa turer. En del har två pulkor i varandra för att ha en i reserv.

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=75809&highlight=Paris
Glömde å tillägga att jag ska försöka hålla det snålt med packning (under 50kg, helst egentligen under 30kg om ajg ska vara ärligt. Jag vill ju kunna bära UPP grejjerna också) så pulkan känns inte behövs vara så avancerad.
Tittat lite på det, Parispulkan verkar lovande med lite egna meck förstås.
Stighudar kommer vara lite meck med. Sele lika så. Ska vara något som passar. Få se vart jag hamnar kostnadsmässigt.
 
Glömde å tillägga att jag ska försöka hålla det snålt med packning (under 50kg, helst egentligen under 30kg om ajg ska vara ärligt. Jag vill ju kunna bära UPP grejjerna också) så pulkan känns inte behövs vara så avancerad.

Ja, då är ju Parispulk eller tillsvarende "enklare" pulka perfekt. Men blir det 40-50 kg + så känns det som att en riktigt fjällpulka må til.
Har sett att många drar Paris-pulkor med rep, också i kuperad terräng, men jag tror det är värt att ha skaklar för att slippa att pulkan lever sitt eget liv i nedförsbackar mm.
 
Ju lägre tyngdpunkt du kan ha ju bekvämare blir turen, själv skulle jag kunna nöja mig med 40-50l på ryggen och resten i pulkan.
Men smaken och erfarenheterna varierar ju.

go tur
 
Begagnade Segebaden

dyker upp på loppis och Blocket. Glasfiberbarnpulkan är närmast outslitlig men lite tung. Bra köp till rätt pris.

Thure
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.