Bra sovsäckabutiker i Stockholm?

Hej

Det är så att jag skall upp till Stockholm på ett möte den 15:de och tänka passa på att kolla lite på sovsäckar i butiker med kunnig personal och ett bra utbud.
Finns det några bra sådana på gångavstånd ifrån centralen?
Är sugen på att titta på en Fjällrävensovsäck speciellt.

Bor i Malmö och här finns inte det bästa av utbud. :/


Vore kanontacksam för tips. :]
 
Sportkompaniet

Sportkompaniet Tip Top tycker jag har ett bra utbud, och _väldigt_ kunnig personal. Ligger på Kungsgatan 68, väldigt nära centralen.
 
Playground

Förutom ovanstående har Playground på Adolf Fredriks Kyrkog. 15 (nära Drottningg.) bra utbud samt kunnig och hjälpsam personal. Dessutom är lokalen tillräckligt stor för att man ska kunna prova utan att vara i vägen...
 
Tackar.
Nu har jag avlagt besök i huvudstaden och samtidigt besök de rekommenderade butikerna (utom den i Solna då jag gick till fots).

Jag letade efter en speciell sovsäck Fjällräven Silhuett M15. Inga av de ovanstående butikerna hade säcken vilken jag naturligtvis kan ta som ett dåligt omen och välja att inte köpa saken.
Men eftersom jag tillhör den envisa skaran kommer jag antagligen att välja att inte lyssna på förnuftets röst utan väljer att uppfinna hjulet på nytt/göra samma misstag som andra säkert har gjort.

Men återigen så tackar jag för de rekommendationer ni gav. Speciellt Playground var en riktigt trevlig butik att strosa runt i, vilket det inte gav så mycket tid till då de inte öppnade förrän kl. 1100.

:)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.