Bra friluftstyger

Tänkte sy div prylar till nästa års paddelsesång. Men det värkar vara svårt att få tag i funktionella tyger. Vill ha både vattentäta och tyger som andas.

Är det nån som kan bra länkar för funktionella frilufts-tyger.
 

avslutad210712

Gäst
Är det någon som har någon erfarenhet av materialen som säljs via de här firmorna tex angående "andningsfunktion", vattenrestistans, slitstyrka etc. Tänker i första hand på tyger för skalplagg eftersom jag är lite sugen på att testa att sy något själv (eller om jag kanske ber min dotter om hjälp...).

Köpte en billig slängjacka och överdragsbyxor i fjol som skulle "andas" men jisses så svettig man blev i dem så om materialen inte är bättre än i de plaggen så är jag kanske inte så intresserad.
 
Vill ha tips på tyg-grossister.

Är det någon som har lite koll på var man kan köpa tyger i hemma i sverige.
Recon har en del "grova" tyger och det finns ett företag i Växjö som heter Jary som säljer Ventile och Varpsatin.

Mig veteligen är det bara Shelby den ända i norden som säljer "bra" material till friluftskläder.

//Anders
 
Re: Vill ha tips på tyg-grossister.

I Örebro finns, eller fanns åtminstonde för tvåtre år sedan, en "garagefirma" med mycket bra utbud. Den hette Seeme har jag för mig. Tror inte den finns på nätet och tyvärr minns jag inget telefonnummer heller.

Såvärst hjälpsamt var ju inte det här men i alla fall...

Kjell


ingopongo; sa:
Mig veteligen är det bara Shelby den ända i norden som säljer "bra" material till friluftskläder.

//Anders
 
tält-tyger

tältcentralen på birger jarlsg.67 i stockholm har en del bra tält-dukar på löpmeter.har inte tfn-nummret i huvet just nu,kolla i katalogen.har ingen hemsida vad jag vet.


peter
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.