Boende i Val d'Isére

Jag och en kompis planerar att säsonga i Val d'Isére i vinter, och letar boende för fullt. Är det nån som har något tips om var man kan leta eller få kontakt med franska lägenhetsuthyrare?
 
Boende i Val d'Isère

Jag var i Val d'Isère förra säsongen. Det finns en stor lägenhetsuthyrare som heter Agence någonting (Val d'Isère Agence/Agence Val d'isère?), hör med turistbyrån. Sedan finns det någon tomte som heter Ri(t)ch, en fransman som talar lite svenska och som gärna bjuder sina hyresgäster på spliff. Fast sedan är det en annan femma att jag inte skulle rekommendera Val d'Isère eller någon annan 'stor' skidort om man vill säsonga och framförallt är ute efter att åka skidor. Man tröttnar väldigt fort på veckorutinen, allt upprepas varje vecka, och många verkar ha ett tvångsmässigt behov av att gå ut även om de beklagar sig över att det är tråkigt och bonnigt. Att åka till alperna för att gå ut är ungefär lika smart som att åka till London för att åka skidor (det finns faktiskt en skidbacke ett par mil norr om London).

Gör som jag och åka till något litet ställe (jag siktar på La Grave, kolla resesällskapskonferensen) och satsa på skidåkningen istället.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.