Blekinge Skärgård???

Tänkte bege mig upp till blekinge (ifrån Malmö) snart och undrar lite om hur isen ligger? Är det bara västra innerskärgården eller även ut i öster mot Utlängan??
Tacksam för all info....
 
det finns is både öster & väster om Karlskrona

om du går med i frilftsfrämjandets/KRIS telefonsvararservice för skrinanre i sydöst så får du uppdaterad info på telefonsvarare. Kontakta frilftsfrämjandet i närheten.
Har idag åkt från fisktorget i Karlskrona ut via Dragsö över bort till Hasslö och över i Listerby skärgård runt Vagnö och tillbaka via Aspö. 4 cm snö på isen men inget som hindrade en stark åkare idag men om den fryser fsat i drivor kan det bli trist. Isen är genrellt sett tjock i de inre fjärdarna men det finns igenfrusna vindbrunnar och sund man ska passa sig lite för även om senaste tidens kyla frusit igen det mesta.

Go tur!

/Patrik
 
Vidare info...

Eftersom jag inte kommer iväg till Blekinge förrän på lördag (11/1) så e jag tacksam för vidare rapporter. E mest orolig för snömängden...

/K.
 
Fortsatt fint i Karlskrona

Jag åkte igår ifrån Fäjö och söderut. Jag gick sedan över bron mellan Skällö och Sturkö och åkte vidare söderut. Mellan Malkvarn och Sturkös södra spets fanns även så gott som renblåst fin is. Jag åkte även till Hästholmen och gick över där Ytterön går över i Hästholmen Därefter åkte jag mot Inlängan men vände ut mot Hästhomen igen (Jag ville hem och skärgårdstrafikens ränna skulle kanske bli en komplikation om jag ville ta andra varvet). Dessutom var isen ännu finare på Kållefjärden utanför Hästhomen än mellan Malkvarn och Sturkö. Jag åkte därför runt Hästholmen och hem igen. Yttre Gåsefjärden var också mycket fin.
Det blev dessutom en riktigt vacker solnedgång utanför Fäjo.
Medelsnödjupet var väl ca 1-2 cm och det har inte snöat mer sedan dess.Jag kanske åker en sväng imorgon igen
Anders
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.