Black diamond eclipse

Köpte ett par sådana, (Black diamond eclipse) med riva 2 bindning, begagnade och tänkte ha dem för att kajka i pist med istället för mina dubbelspannsturskidor. Troligen tillsammans med ett par T3 eller motsvarande eller läderpjäxor. Är jag helt fel ute? eller kan den funka som en hygglig nybörjarskida?
Jag har hört att med såpass låga pjäxor som T3 kan man ändå inte nyttja en carvingskida så då borde det väl gå lika bra med en rakare skärning (eller vad det kan tänkas kallas)?

Dra er inte för att säga att jag gjort ett dåligt köp.....jag köpte dem på chans för 400:- så det är inte hela värden om de är kass....dessuton en aningen långa....
 
hmm

det är kanske inte precis grejerna som står överst på min önskelista men de funkar säkert jättebra tills du fått lite mer kläm på vad du vill ha. jag är en stor fan av att man ska lära sig åka ordentligt på läderpjäxor som inte är så höga att man bara kan rädda sig genom att hänga på bakkappan (->man lär sig stå mitt på skidorna) men det verkar som om resten av forat tycker att man lika gärna ska köpa rejäla plastpjuck direkt. titta på hur norrmännen åker- de åker skiten ur "alla" och majoriteten av dem har åkt/åker på relativt låga pjäxor. (sen kan man ju debattera huruvida deras duktighet växt fram trots eller tack vare låga läderpjuck- själv tror jag då mest på det sistnämnda).
har man bara tid att åka nån vecka/år så kan det iofs vara på sin plats m ett par rejäla pjuck så att man kan få mer behållning av åkningen från dag 1.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kose Reservdelar - Black Diamond O1 Telemark 1
Stromgren Black Diamond Custom Telemark 2
Isaac Montering Black Diamond bindning O1 Telemark 0
Telis på Black Diamond Havoc Telemark 2
mountaingoat Black Diamond Arc Demon Telemark 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.