Bivacksäck

Jag är på jakt efter en bivacksäck som skall användas både som en nödsäck på längre kilturer i Norge och Alperna, men även för planerade bivacker på längre Alpina turer. Den skall vara vattentät, lätt!!! och ... Är det någon som har några förslag? Jag hittade en OR basic säck som verkade bra men dyr.

Robban
 
"Bibler Big Wall Bivybag", - den helt klart bästa bivacksäck som finns på marknaden just nu. Det finns en fullstark klippinloop, som är helt vattentät, insydd i sidan, det är ett måste om säcken skall användas vid klättring.

PEACE
 
Bibler andas dåligt

spacemonkey; sa:
"Bibler Big Wall Bivybag", - den helt klart bästa bivacksäck som finns på marknaden just nu. Det finns en fullstark klippinloop, som är helt vattentät, insydd i sidan, det är ett måste om säcken skall användas vid klättring.
Nja, den insydda karbinloopen är förträfflig men jag tycker Bibler Big wall bivybag andas vädigt dåligt. Måste finnas bättre material än deras ToddTex att göra bivacksäck av.

Erik
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.