Big Bro (Trango)

anderssan; sa:
Hej!

Någon som vet vart man kan köpa Trango´s Big Bro ?
Sverige ? Nätet ?

Om du inte har provat din polares big-bro ännu, så rekommenderar jag detta. De är betydligt bökigare och känsligare att sätta jämfört med en kam. De funkar bra när sprickorna har jämna och väldans parallella sidor, medans ojämnheter och 'flare'sprickor är hopplösa. Jag klättrade med ett gäng i Veedauwoo (myyycket offwidth!) i somras och ingen av de dryga halvdussinet ledare ägde en big-bro. Deras rack bestod dock ofta av dubbletter av kam 4.5, 5 och 6. Jag gjorde misstaget att införskaffa en big-bro #3, men den kommer att pensioneras så fort jag skaffat en kam #5 nästa vår.

Jag har en Trango size 1 som jag köpte när jag var i USA. De var inte så populära där, så jag fick den för 50 dollar. Jag måste erkänna att jag köpte den mest för att jag tyckte den var cool men jag har fått förvånansvärt mycket nytta av den, både i USA och här i Sverige. Tipset jag fick av han som sålde den var "you gotta eyeball it alot" vilket stämmer rätt bra. De är svårare att placera än en kamsäkring men jag har fått in ganska många placeringar som har suttit rikigt bra. Jag har dock inte tagit ett fall på den.
Men visst, jag har en, jag tycker om den, men jag kommer nog inte att köpa andra storlekar tills jag läser i föraren att jag specifikt behöver någon av dem på någon led i ett område jag har åkt till. Ska du bara köpa en, köp den minsta.
Jag har hittat en norsk sida som säljer...
http://www.oslosportslager.no/product/2665/2707/342188/Trango_Bro.html
De visar en bild på storlek 2... det verkar inte som man kan välja storlek på deras sida men de kanske har eller kan ta hem? Min size 1 var helt klart värd sina 50 dollar, men 1230 norska!? Dont think so! Beställ direkt från USA så kommer du nog billigare undan.

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg