Båttiderna över Ladtjojaure?

Hej!

Jag undrar om det är någon som har koll på tiderna som gäller nu för båten som går över Ladtjojaure?

Sen om man ska upp på Kebne; jag undrar om det är en nödvändighet att ha en karta över själva "berget"? Finns sådana ens?
 
Högfjällskartan finns att köpa på Kebnekaise Fjällstation. Kostar 100 kr. Känns som en liten utgift om man ska upp. Själv köpte jag kartan på kvällen med tanke att gå upp dagen efter. Tyvärr var det molnigt och dimma då. Får försöka igen nästa sommar. Keb kallas berget förresten, inte Kebne ;)

Glöm inte att hyra stegjärn. Annars kommer du inte förbi glaciären!
 
Haha, Kebne låer så mycket bättre!;)
Inte säker på stegjärnen där. Nån sa att det inte är bra att gå med såna om man inte är van vid dem? Det är väl bara toppen som är isig om man tar västra leden.
 
Hm... typiskt alltså. Yr.no visar regn/snö på lördag då bestigningen ska ske. Nån ide att ens testa åka upp?
 

avslutad210712

Gäst
Hm... typiskt alltså. Yr.no visar regn/snö på lördag då bestigningen ska ske. Nån ide att ens testa åka upp?

Nej. För YR har alltid rätt.

Förra året när jag var upp med min dotter så lovade YR uppehåll ena dagen och regn andra dagen och nog stämde det fast det vart tvärtom. Och då var det ändå dag-till-dag prognosen som vi kollade uppe på fjällstationen. Dagarna innan lovade de regn varenda dag men eftersom tågbiljetterna var beställda så åkte vi upp ändå.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.