Badtermometer

Hej. undrar om någon av er känner till var man kan köpa en liten, smidig badtermometer? Jag vet att det finns vattentermometrar på Clas Ohlson, men jag tycker de är för klumpiga att orka släpa med i kajaken..

Har efter lite googlingar hittat till olika siter som t.ex. termometerbutiken.se, men de ser alla ganska stora ut. Tar därför tacksam emot era tips.

Tack på förhand!
 
Utan att veta helt säkert, men min logik säger mig att det är exakt samma princip att mäta temperatur i vatten som luft.
->
Badtermometrar brukar bara vara vanliga termometrar med inbyggd flytkropp.

Varför inte bara köpa en pytteliten sprittermometer som du fäster i dig själv eller kajaken med snöre?
 
Går ju också att kombinera just den egenskapen, mäta vattentemp ihop med en hel del annat, för paddlaren bra funktioner i form av en klocka. Finns många modeller som erbjuder den funktionen, har själv en Suunto. Tid, temp, lufftryck och barometertrend ihop med kompass.
 
Hatten av..

.. för alla bra tips! Jag tog mig till Clas Ohlson och köpte minitermometrarna, verkligen behändiga och kostade bara 29 kr för tre st. Skall bli kul att testa. Tack för tipsen igen!
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.