Backup av CityNavigator

Hej, som nybliven ägare av en Nüvo 660 funderar jag på vad som händer om jag av misstag skulle radera den laddade CityNavigator.

Någon som har tips om hur man kan göra en backup på datorn?? Elelr hur man gör.

Tacksam för hjälpen.

/Eric
 
Suddar du den blir du utan detaljerad karta.

Koppla till datorn, så din GPS dyker upp som en USB-drive. Nu kan du göra en kopia av allt som finns på den interna driven.
Kartfilen heter GMAPPROM.IMG och ligger i mappen \Garmin.

Anders
 
OM man har två navigatorer med City Navigator NT i ROM i familjen och uppgrderar till v. 9, behöver man då köpa en eller två uppgraderingslicenser à 75 USD?
 
Men om man skulle ha två apparater där NT-kartorna läggs på kort, då skulle det räcka med 75 USD - en DVD, två koder?

Finns det apparater där NT läggs på kort för övrigt?
 
Får man två licenser när man köper en uppgradering till en enhet som har en karta förinstallerad i minnet? Det trodde jag du bara fick om du köper en kartprodukt "löst", med avsikten att installera i någon modell som inte levereras med förinstallerade kartor.
Fast jag vet inte, jag uppgraderar ju inte på det sättet längre.

Det finns modeller som har NT på kort. Min iQue 3000 levererades på det sättet. CN 8 Nordics på ett pyttelitet micro-SD kort. Hur jag uppgraderar den vete katten, jag har inte försökt.

Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Åhman Programvara till eTrex för backup? Navigering 2
Anders.Persson Backup av waypoints till E-trex Navigering 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.