Backar och löprundor i Lund? Hjälp

Hej
Bor i Lund och springer endel. Vill ha tips om backar som man kan köra intervaller i. Sankt Hans backar?
Samt om det finns någon fin löprunda förutom skrylle och cykelvägen mot Dalby/s Sandby(ej asfalt).
tack
/Joel
 
Sankt Hans backar är nog bästa backtipset. Man behöver inte ta cykelvägen till S. Sandby, Kungsmarkens golfbana går det bra att springa på. Skaffa en karta så ser du att det också finns många mindre grusvägar man kan välja, tex en som går på höjden mellan vägarna till Dalby resp. S Sandby.
 
Motsägelsefullt...

Backar i Lund, är inte det en motsägelse i sig självt? (Förlåt, kunde inte låta bli. Lycka till med träningen! Backe är KUL!)

mvh
Niklas
 
Pscha....har för mig Lund är den stad i Sverige som har näst högst skillnad mellan lägsta och högst belägna bebyggelsen och vi som bor här vet att det inte alltid är så skoj att ta sig från södra delen till norra... (en enda jävla lång uppförsbacke...) :eek:)

Angående backträningen så är ju s:t hans bäst...lämplig runda på karta:
http://www.svenskidrott.se/organisation.asp?WCI=wiKlubbKassaNews&WCU=210610&CatId=18265

en 2,5 km slinga med 125 meters stigning.

Golfbanan som nämndes är schysst...man kan även ta sig dit genom att från Norra Fäladen vid Willys springa ostnordost under europavägen och till länsvägen som går parallellt med denna...ta sikte mot skogen du ser ostsydost och gena över fälten så kommer du till kungsmarkens naturreservat där även golfbanan ligger.......runda golfbanan men istället för att springa den tråkiga raka cykelbanan så springer du öster en bit tills du har sprungit under tunneln (så du är på södra sidan vägen)...hoppa av cykelbanan omgående och spring i princip rakt söderut så får du en ganska lång flack backe som på slutet (om man vill) blir riktigt riktigt brant uppmot hardeberga stenbrott. Från hardeberga fortsätter man antingen söderut tills man kommer till ytterligare en tråkig rak cykelbana in mot lund igen eller så viker man av västerut tidigare. Hur som helst så kommer man till Linero... blir runt 15 km....

edit: 15 km förutsatt att man startar från norra fäladen och även slutar där......känner du för å ha sällskap nån gång så säg till...
[Ändrat av Hasselstrom 2004-04-19 kl 18:42]
 
Hasselstrom; sa:
Pscha....har för mig Lund är den stad i Sverige som har näst högst skillnad mellan lägsta och högst belägna bebyggelsen
Mmmm många har sagt det, men ärligt talat så tror jag inte på det. Har cykelpendlat emellanåt mellan Malmö och Lund (norra delen) och jag kan kanske hålla med om att Lund har större höjdskillnad än t ex just Malmö, men inte så mycket mer.

/Håkan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Hasselstrom Lund - träningskompis Träning och hälsa 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.