Åtgärda skav (slitage) på ryggsäck - Osprey Exos 34

Jag undrar om någon har tips på hur jag kan fixa ett utsatt ställe på min
dagtursäck. När man ställer ner ryggsäcken så märker jag att tyget
under är ruggigt utsatt, som ni ser på bilden, och jag gissar att det inte
dröjer länge innan det går hål.

OspreyExos34_zps9b86a035.jpg


Ett tag funderade jag på om jag skulle ta och stryka på LiquiSole eller
liknande, men är osäker.

Vad tror ni?
 
förstärknings lappar

Vet att till exempel Fristad säljer kevlar lappar som är 130x185mm ( om jag kommer ihåg rätt) dessa går att klippa o värms sedan på.
är tänkta att användas på utsatta ställen på arbets kläder men funkar precis lika bra för annat.
borde fungera alldeles galant,
har inte testat själv me nhar hållit o tittat på dem o verkar som de borde hålla för undersidan på en ryggsäck.
 
Jag stämde själv i bäcken på min med Leukoplast-tejp. Funkar skitbra. Suttit perfekt i 2 år. Finns på Apoteket.
 
Tack ska ni ha för feedback! Nu har jag lite att testa.
Smart att se problemet innan också, själv hade jag inte en tanke förrän första gången jag ställde ryggsäcken på marken och började fundera över det.
 
"Nackdelen" med förebyggande insatser är att du aldrig får reda på om de behövdes ;). Men detta verkade vara ett ovanligt uppenbart fall. Jag gjorde som MAW och tejpade profylaktiskt på mina bägge Exos-säckar. Använde den vita "idrottstejp" (köpt på apoteket) jag ändå alltid har med som skavsårsplåster. Inte så vacker, men vattenfast och hållbar.
 
Min Exos 58 har samma problem och jag har läst på en del internationella forum angående detta och vad man kan göra åt det.

Själv bryr jag mig inte om det. Jag har redan hål på detta ställe och även om det kommer att fortsätta slitas så kommer det ta väääldigt lång tid innan det egentligen blir ett problem.

//Peter
 
Så kan det ju vara, att det tar lång tid innan det blir ett rejält problem.
Det kittlar lite i "pimp my rucksack"-fingrarna så jag är sugen på att smälla på
ett Corduraskydd, kanske i onödan, mest för känslan att det håller.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MonicaKa Vardagsryggsäck: Normalt slitage eller reklamation? Utrustning allmänt 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.