Alternativ för BAMM intressenter och andra Löparsugna

Vet att det är många som står på kö för BAMM och vill tipsa om en
liknande tävling i fjällmiljö som inte har fullt antal anmälda. Likvärdigt krävande miljö
men utan tältläger och utan obligatoriskt för natten.

Icebug24 (www.icebug24.se) Fredag 30 Juli.
Är en 24h fjällrogaine som innebär att på en mallkarta finns ca 24 kontroller som kan tas i valfri ordning och lagen väljer själva var, hur långt och om du vill gå eller springa under 24 timmar. Tävlingen går 30-31 juli i Vindelfjällen i Hemavan. Tävlingen är utmanade där man själv kan välja hur hårt man vill köra. Fjolårsvinnarna sprang ca 13 mil och drygt 5000 postitiva höjdmeter på 24h.

Centralt placerat i tävlingsområdet finns ett tältläger där lagen kan välja att äta, vila och eventuellt sova. Tävlingsledningen håller med lite varm dryck och mat men tävlingstiden fortsätter att rullar vidare under tiden.

Träningsstipendie på 24 000 SEK till det bästa laget.
Samt ett omfattande prisbord med fina nyttopriser från
tävlingens sponsorer till övriga.

Tävlingen avslutas med en gemensam bankett och prisutdelning på Lördag kväll.

/Anton
 
Både Icebug24 och Ladonia låter roliga, bra med lite spridning i landet dessutom! Björkis ligger ju rätt avigt till, iaf så länge SJ envisas med sin privata Vilda Västern...

Metrotiger: Vet du nåt nytt om Ladonias efterträdare?
 
Både Icebug24 och Ladonia låter roliga, bra med lite spridning i landet dessutom! Björkis ligger ju rätt avigt till, iaf så länge SJ envisas med sin privata Vilda Västern...

Metrotiger: Vet du nåt nytt om Ladonias efterträdare?

Tyvärr. Jag läste bara artikel i nån skånetidning att det var över och att den kulle göras om och komma tillbaka nästa år. Men sanningshalten i det kan jag inte verifiera.
Man får följa händelserna på deras hemsida.

Men efter att ha gjort en dagsrunda på kullaberg kan jag säga att att man hade varit rätt så mör efter en tävling där. Helt sjuk terräng upp ner upp ner upp ner... :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mkruse BAMM - Skoerfarenheter Löpning 1
mkruse Byxor - BAMM 2015 Löpning 3
Ahkká Dela bil Ösd-Björkis till BAMM? Löpning 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.