Aktuellt om Soteleden

Är det någon därute i rymden som sitter inne med aktuell information om Sotelden? Den skall vara fin att gå har jag hört, men hur är det till exempel med vindskydden? Kan jag förlita mig på dem för att sova? Finns det många så jag har alternativ för varje övernattning, eller finns det bara ett som passar respektive sträcka? Hur är skicket på dem? Finns det ved att tillgå?

Finns det färskvatten eller behöver jag bära med mig det?

Jag tänkte parkera vid Åby ungefär. Är det bra eller finns det lämpligare parkeringsmöjligheter någon annanstans?

Tacksam för tips och svar,

Kalle E
 
Jag har inte varit ute i nån större utsträckning i år.
Vi Åby är det lätt att parkera. Om du går söderut finns ett vindskydd med flott utsikt över Åbyfjorden. men det är lite av återvändsgata. Går du norrut finns en liten byscha vid Välseröd. Men Åbyhållet är lite av periferi.
Väl så bra, tycker jag, är att starta från exv Bovallstrand eller Hunnebostrand. Österut från Bovall finns ett flertal vindskydd att välja på. Du kan också gå en runda så att du kommer tillbaka till utgångspunkten.
Bra karta finns att köpa nånstans i Hunnebo (du kan fråga på kommunen vem som säljer kartor).
Ved brukar det vara lite si och så med. Vatten också. Det framgår av kartan var det finns vatten att hämta (ofta i närmaste samhälle). Annars får du koka myrvatten!!
Men leden är väl värd ett besök!!
Åke öster, Smögen
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
majjen Soteleden Ramsvikslandet Vandringsleder 2
risskentanen Soteleden Vandringsleder 1
risskentanen Soteleden Vandringsleder 0
ternstedt Soteleden Vandringsleder 1
pajaflow Soteleden Vandringsleder 6
pergit Soteleden Vandringsleder 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.