• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Åka tåg i f.d. östeuropa

  • Trådstartare lasseros@hotmail.com (Lars Rosengren)
  • Start datum

lasseros@hotmail.com (Lars Rosengren)

Gäst
Just hemkommen från en Kina-resa planerar jag att åka tåg under hösten i f.d. östeuropa under en månad i Polen, Tjeckien, Slovakien, Ungern, Rumänien, Bulgarien och Turkiet. Åka tåg på natten och titta på sevärdheter på dagen. Är berest 65 år och talar engelska, tyska och franska. SJ säljer månadsbiljetter där man får resa så mycket man vill. Skriv gärna E-post om du är intresserad av att hänga på, detaljer kan vi återkomma till.
 

martin@bredband.net (Martin)

Gäst
Untitled

Jag och min flickvän åkte precis den rutten förra året (förutom att vi tog Grekland istället för Turkiet p.g.a jordbävningarna, naturligtvis lyckades vi pricka in jordbävningen i Athen istället) och vår erfarenhet är att det inte lönar sig med interrail. Biljetterna är väldigt billiga ändå och ska du ha liggvagn kommer du ändå få betala extra för varje trip, trots interrail. Vi tog en månad på oss från Sverige ned till Haifa i Israel (båt från Athen) och detta kostade oss runt 6k per person (transport (ej interrail), mat och logi).
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.