Äventyrsresa i Norge

I sommar funderar jag på att gör en resa genom Norge. Jag vill uppleva Norge från cykelsadeln och kajaken. Resan mellan alla platser använder jag bil.

Jag skriver detta dels för att kolla om det finns något intresse för en sån här resa. Om det kanske finns någon som vill följa med mig på hela eller delar av resan. Den andra anledningen till att jag skriver detta är för att jag inte vet riktigt var jag ska börja. Jag vill ju se hela Norge men jag har en begränsad tid. Jag söker därför råd och tips. Du känner kanske till de bästa och roligaste lederna? Jag älskar leder som är lite stökigare, det får gärna gå utför. Var finns de bästa vattnen för paddling. Finns det något speciellt man bör tänka på då man paddlar i Norge?
 
Flåm

Missa inte Flåm, parkera i Flåm ta järnvägen till Myrdal ta sedan en tur på fjället avsluta med hela vägen ner till Flåm!

Sen får man ju inte missa alla vackra nedförsbackar, bra om en kör bilen och resten kan cykla. Ned från Stryn är fränt tidigt på sommaren då det är flera meter snövallar, dalsnibba, trollstigen (vi maxade 82 km/h där)

Sen är det ju bara att stanna och utforska...
 
Tack för tipset, det låter mycket intressant! Jag kör heldämpat nu för tiden, en Orange Five så stökiga leder skadar som sagt inte :)

Grejen är den att jag vill slippa behöva åka fram och tillbaka så mycket och utforska. Bara då jag ska hitta nya stigar här omkring Göteborg försvinner massor med tid. Man vill ju helst ägna tid åt cyklingen, inte letandet.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.