acapulka scandic tour serien

Jag har alltid trott på deras design. De byggde pulkan som Skinnarmo och Kropp spräckte?
150 pulkan lite för liten och den större för tung i mitt tycke men gillar fören bättre än fjellpulkens som är en aning flack. Titta på snowsleds också. Det var de tre jag valde mellan. Har bara erfarenhet av fjellpulkens.
 
Jag har också bara erfarenhet av fjellpulken och är inte heller nöjd med den sen vill jag ha en större pulka än vad dom har.
Dom gjorde om designen efter det som hände kropp/skinnarmo
Efter det så har ju dom gjort några modeller ihop med min stora idol Borge ousland som borde vara det bästa som går att få tag i.
Kolla på acapulka.com på scandic tour 210 det är den som jag funderar på.
 
Den väger 13 kilo. Snowsleds motsvarande väger 10.5. Acapulka och Snowsled är nog de två jag hittat som är mest seriösa och byggda för att ta sig fram bra i blockterräng. Vad jag kan se är Snowsleds försedda med ett skrov som har bredare bas och borde därför vara stabilare. Försvarets tvåmeterspulka har jag och den väger 12 kg. Det är en kompromiss så klart men värd en fundering. Vad ska du ut på?
 
Jag har inga polarresor inbokad men jag har 2 st grönlandshundar som flyttar in i februari så i framtiden kommer jag slippa gå på tur själv.
Sen vill jag kunna ligga ute en månad utan att behöva prioritera vad jag tar med eller vad det väger så då är en stor pulka optimalt.
Snowsleds pulkor ser också mycket genomtänkta ut, dom har också en mycket bättre lösning när det kommer till fästet för skacklar som fjellpulken totalt har misslyckats med.
Försvarets 2 meter pulka har jag nog aldrig sett men är det av samma typ som segerbaden så är det inget för mej
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.