Vandring Storulvån-Sylarna-Vålådalen

Jag tänkte ge mig iväg på sträckan Vålådalen-Sylarna-Storulvån och undrar från vilket håll som är bäst att gå för ni som varit där förr. Är det bättre att börja i Storulvån?
 
Spelar väl ingen roll... Det man kan väga in är att Storulvån - Sylarna är en bred välanvänd stig med mkt folk, medan resten är lite mer vildmark och en "trevligare" sträcka att vandra.
 
Det jag möjligen kan tänka mig vara värt att fundera över är om du vill avsluta i skog (=börja i Storulvån) eller vara på fjället så länge som möjligt, vilket blir fallet om din sista sträcka blir ner från Sylarna (=börja i Vålådalen). Jag hade valt det alternativet alla gånger. Huruvida man gillar Vålådalens eller Storulvåns fjällstation bäst som målgång är ju högst personligt.

Du har ju ett annat val att göra också, nämligen om du vill ta vägen via Stensdalen eller Vålåstugorna när du går från/till Vålådalen. Jag hade nog valt Vålåstugorna för att få se Härjångsdalen.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.