All denna ensamhet!

Är väll inte ensamheten i sig utan kanske mer för att när man är ute så förenklar man sin tillvaro.
Inga mobiler/internet/tv osv eller andra tekniska prylar.... blir kanske lite mindre bekymmer inte så många måsten och chansen att varva ner.
 
Att inte tilltro en kustjägare om att kunna elda säger väl mest om JG.
Men han ville nog mest ha sällskap. D v s en befolkad ö. Att han inte valde någon närstående kvinna säger bara än mer om JG.
T o m tropiska öar kräver ju att man ror på, om det skall bli något att äta.
Men större grupper som jobbar på många fronter, i rätt miljö kan fixa det där på en förmiddag.
 
Har man massor av människor omkring sig hela dagarna när man jobbar är det otroligt skönt att slippa just människor. Enligt mig finns det inga värre fridstörare än just människor.
Därför är det skönt att ta sig ut i obanad terräng och verkligen NJUTA av lugnet och friden. Då snackar vi om verklig komfort!!! Lugn och ro är lyx i dagens samhälle!
 
...
Är naturmänniskor speciellt dragna till det "obekväma"? Eller är vi lite speciella som personer, någon form av diagnos vi ännu inte fått!
...

Jag tror att ordet obekväm inte riktigt alltid finns med i vår vokabulär.
Jag sitterar Översten i Rambo.
Fritt översatt.
"Det du kallar helvete på jorden, kallar John (alltså Rambo) sitt hem".
;-)

Med andra ord har vi ju en dragning åt något som för oss är givande, men för många andra är o-givande.

Speciella är vi, troligtvis svårt att diagnostisera.
;-)

På den tiden då det begav sig, någon gång på 1900-talet var jag ute på en 14 dagars vintertur, själv så klart.
Jag åker skidor genom en dalgång.
Till min fasa ser jag i fjärran en skidåkare som är på väg mot mig.
Vad händer ...
Jo, jag letar mig upp till vänster så långt jag kan i dalgången.
Skidåkaren jag möter gör naturligtvis samma sak fast åt sitt håll.
Så när vi liksom är jämnsides, stannar vi bägge upp, tittar på varandra någon minut, sen fortsätter vi vidare.
;-)
 
Nej, mer frekvent är klagomålen på, och anekdoterna om, s.k. 08-or som tror att det ska finnas mobiltäckning!

När du nu drog upp 08-or så är min erfarenhet av dom jag sett att dom ska visa upp sig, ha så j*vla brottom med allt och bara stövla på i lingonriset. Blanda sen in hav, kajak eller båt och klippor-stenstränder och dom slår sig gula och blå och bryter både det ena och det andra. "Safety first" har dom troligen aldrig hört talas om och dom förväntar sig att "någon annan" ska fixa det dom ställer till med.

Stress och jäkt har inte i naturen att göra för det är då det blir farligt på allvar.


Teknikern - som senast i lördags såg en 08-a bada med kläderna på tack vare jäkt och inget annat.
 
Jag gillar dom totala kontrasterna, allra bäst då jag taget ledigt från jobbet.
När jag vaknar och tänder en brasa för att koka kaffe vet jag att gubbarna på jobbet går omkring i
byggdammet och här ute sitter jag och sörplar kaffe, en sådan känsla (skadeglad? kanske).
Att man har annat än det vanliga att tänka på skänker mej mycket stimulans också.

Mvh Glenn
 
Tror det har mycket att göra med att folk vill slippa stressen som blir allt mer påtaglig i samhället och skönt att bara ta dagen som den kommer (kasta klockan). Inga rutiner!
Och kontrasten mot det vardagliga! Plus att det känns mer som man lever på riktigt! Slippa ekorrhjulet!
 
Har man massor av människor omkring sig hela dagarna när man jobbar är det otroligt skönt att slippa just människor. Enligt mig finns det inga värre fridstörare än just människor.
Därför är det skönt att ta sig ut i obanad terräng och verkligen NJUTA av lugnet och friden. Då snackar vi om verklig komfort!!! Lugn och ro är lyx i dagens samhälle!

Det här skriver jag under på!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.