Vad köper ni som inte handlar superdyrt och traskar runt nedanför trädgränsen?

Membran lågskor 250:-

Ja, som tråden anger. Alla köper ju inte skalplagg för 9000, tält för 7000 och en massa annat för 20 000 kr innan man ger sig iväg ut i naturen.

Visst handlar jag dyrt ibland, men jag tycker också att det är roligt att ha utrustning för de dagar då jag bara befinner mig ute i skogen, där jag eldar, struntar i hur jag ser ut, och är allmänt orädd om allt jag har på mig. Jag vill då ha prylar som är robusta billiga, och tåliga.

Min utrustning är anpassad för att fixa max tre dagar i fält. Överskottslager, engelsons.se, idefixteko.se är en fantastisk källa till utrustning när det handlar om den här typen av uteliv. Du har säkert flera tips.

Jag är övertygad om att många här på utsidan.se faktiskt resonerar på exakt samma vis, men ofta motas i grind av diverse trådmarodörer, som säger saker typ:

"Nähäpp!, skulle aaaaldrig fungera ovanför trädgränsen".

...eller

"är det inte bättre att du funderar på att köpa den här sovsäcken som kostar 6700?".

I den här tråden ger vi alltså tips och råd på skogslufsarutrustning som är slitstark billig och något man definitivt inte är speciellt rädd om.

Jag börjar här:

1. Tennier modular sleepsystem. Sovsäckssystem som kostar 1200 kr. Klarar minst -30 och fungerar i alla väder.
2. ITAB:s fiberpälsbyxa: http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16523&plats_id=1511

Ja, listan kan göras lång. Fyller du på?




Beställde dessa från ITAB idag. Lågt pris för ett par membran lågskor anser jag.


http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17379&plats_id=1280

//Thomas
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2013-08-26 kl. 13.03.37.jpg
    Skärmavbild 2013-08-26 kl. 13.03.37.jpg
    45.6 KB · Visningar: 494
4 mm plywoodskiva till köksunderlägg, skärbräda, vindskydd, grävskiva fungerar klockrent i skogen oxså. DIYS
Sittlapp från Biltema, synliga färger och lågt pris, vikbar dessförutom.
50 cl wirreflaska från flyget i plast, går att fylla på. Gratis och återvinning!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.