Mountainhouse i EU

Hej,

I jakt på "nya" leverantörer på frystorkat vill jag passa på att tipsa om Mountainhouse som nu levererar inom EU.

Sprang in i detta märke under en resa till USA för många år sedan och tycker de är ett bra komplement till andra märken som finns i Europa.

Jag testade att beställa lite mat inför sommarens vandring och leverans skedde inom 5 dagar.

Länken är:
http://www.mountainhouse.com/

Vänliga hälsningar
Johan
 
De finns även att beställa från Addnature, fast direkt från Mountainhouse verkar bli billigare.
Har du provsmakat?
 
Gjorde precis en beställning.

Man är tvungen att gå in på en speciell EU sida där sortimentet är begränsat och rätterna kosta 4 E, gratis frakt....

våga vägra ocker
 
4 PUND, inte euro. Druckit metanol till frukost? = )
Smakar det bara någorlunda så är det ju ett kap jämfört med REAL.
 
Jag har nu provsmakat alla kötträtter.

Bolognesen var helt ok och räcker nästan till två.

Sweet sour var god.

Lasagnen var god.

De andra var för starka för min smak och jag är van vid starka rätter. Chili con carnen var riktigt dålig, tokstark chili.

Jag provade två frukter, Ananasen var riktigt god, jordgubbarna helt ok och kom i en GIGANTISK påse.

En positiv sak var att det bara var "naturliga" ingredienser till skillnad från allt annat smeck som säljs nu för tiden.
 
Senast ändrad:
4 PUND, inte euro. Druckit metanol till frukost? = )
Smakar det bara någorlunda så är det ju ett kap jämfört med REAL.
Träsprit kan aldrig vara ett kap jämfört med frystorkat. ;)
Mountain House doubleservings, blir man något mätt på en sån påse eller måste man ha båda? O vad väger en sån rackare, två portioner med påsar? De kostar $6 hos en leveratör jag ändå ska beställa ifrån...
 
2 servings

Är man liten i maten så funkar det!, Har precis avslutat en veckas Yosemitvandring, och då delade min fru och jag på en påse till lunch och hade en varsin till middag. Och det var lagom. Gillar efterrätterna skarpt, laxen hade riktig rökt lax med i vakumförpackning smaskigt...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.