Dagens aktivitet?

veckans

Måndag:paddling ca 1.30
Tisdag.joggingförsök 5km,styrketräning på gym ca 1tim
Onsdag."hund"cykling 6km.28km själv
Torsdag.paddling på laddonsjön ca 1.45.Tältade på ett fint ställe,vy mot Karats samt delar av Sarekfjällen.
Fredag.paddlat hem.ca 1/2timme.
Midsommar på hembygdsgården=tårta med jordgubbar.
cyklat 28km.
Forts midsommar nere i stugan vid älven.
Lördag paddling + dopp i lite för kyligt vatten.
Söndag.Fiske på älven utan att få napp.
Lätt jogging ca5km.
Fiske i vår planterade sjö:drog upp 3 öringar,det räcker till middag.
 
Snygg sida!

Joakim Ambrosson; sa:
Har suttit och byggt en liten hemsida idag, kom gärna med förslag! :)

http://www.miljosidan.se/fjall

// Jocke

Clean och enkel = snyggt

... Ska bli kul att se bilder och lite mer information om resor och prylar... :)

Länkarna till packlistorna funkade inte...

Själv så skall jag gå igenom min lista ordentligt idag... det är ju bara en vecka kvar innan det bär av... och det finns ju en del justeringar som skall fixas...

Thomas
 
I förrgår: Hyggesrensat i solgasset, ca 6 tim plus 1 tim gång enkel väg. Ett helsike att släpa dit storryggsäcken, inkl vatten och bensin, samt röjsågen på ryggen, över myrarna. Insåg f ö att ljudbocker går ypperligt att kombinera med röjsågens visslande.

Igår: Mer hyggesrensning. Blir mer som ett kalhugge. Körde upp (på två sågar) mer än fem liter bensin, vi kom ändå inte ens en hel hektar. Således rätt tätt...

På kvällen löpning t o r Kåtali-garga, använde mina tracking-kunskaper (se flummig tråd) till att konstatera att ingen fiskat där sista veckorna, att någon kört där sista sju men inte sista tre dagarna (spår i gruset men ej i gräset, kaffesump i eldstaden som ej spolats bort) samt att den tredje personen i sällskaper har grå hatt och skörbjugg (uråldrig indianvetenskap, sk tracking).

Idag vilat, lagt i båten, låtsasjobbat=forskat. Imorgon mer hyggesrensning. Har ont i stort sett i hela kroppen. Fantastiskt vad man hinner när TVn är trasig...
 
Måndagsaktivitet

Aktiviteten blev kort på måndag - stack ut för att försöka hitta min maxpuls, men jag orkade inte.. :) Den borde vara 194 enligt 220-ålder, och jag lyckades få 190 i uppförsbacke, men där kroknade jag fastän jag skulle ha klarat mer. Svagt.

Med lite mer vilja hade jag kunnat köra på lite till, så kanske är 194 ett korrekt värde.

Sen var jag trött resten av dagen.
 
Gårdagens träning

Som jag inte hann lägga in...

Blev en löptur i Huddinge C med omnejd... Start Solgård mot Källbrink och tillbaka via Huddinge C...Varmt trots att det var på kvällen... känner att mitt löpflås blivt sämre och att jag inte har samma tryck i benen som innan racersatsningen inför VR... löpsteget känns även lite styltigt... jaja... det kommer väl igång snart...

Lite data:

Distans: 10,1km
Tid: 49,03 min
Tempo: 4,51 min/km
Puls: snitt 86,6% max 95,7%
Återhämtningspuls 1min: 78% Brukar ligga på 70-72% bekräftar taskigt löpflås...

http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=3131800

I morgon blir det Brunnsviken runt!

Thomas
 
Brunnsviken Runt

Det blev ett gemensamt löppass med Anders G i lagom löptempo... regn hela tiden men det är bara skönt...

Hade lite svårt att hitta direkt på alla ställen, så det blev lite fel några gånger, men annars en riktigt trevlig runda... som skall nötas fler gånger...

Data:
Distans 12,59km... lite irrande och en liten omväg på slutet... annars så skall distansen vara 12,2km
Tid: 1:10:37
Tempo: 5,36 min/km
Puls: snitt 80,7% max 86,6%
GPS fil: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=3139011

I morgon vila...Fredag terränglöpning.

På Lördag fm, ev Söndag blir det en tur med packningen inför fjällvandringen... Fornstigen eller Paradiset...

Någon som vill haka på?

Thomas
 
Haha, min aktivitet idag var åtm att ta en harr på toppknutet metspö i en sumpig bäck (1-1,5m bred). Missade en silvernål med 4 gram, efter att harrj*eln legat tre timmar och torkat i fiskkorgen. Firade med vin och fläskfilé ikväll, därför ingen vidare aktivitet.
 
10km

Första milrundan i Skatås idag. Sprang helt efter pulsklockan och det var väldigt behagligt :)

53 minuter tog det, men jag gick lite i början, och så irrade jag omkring på ett ställe, så jag tror löptiden var knappt 50 minuter.

Jag har inga säkra vilo/maxpulsdata ännu så jag kan inte ange procent så fint som vissa andra ;)

På fredag blir nog en kortare tur, ganska högt tempo hoppas jag.
 
Strykarräven; sa:
Haha, min aktivitet idag var åtm att ta en harr på toppknutet metspö i en sumpig bäck (1-1,5m bred). Missade en silvernål med 4 gram, efter att harrj*eln legat tre timmar och torkat i fiskkorgen. Firade med vin och fläskfilé ikväll, därför ingen vidare aktivitet.

Det var ju ingen aktivitet... utan snarare en enorm bedrift!

Hade du ingenting att spruta in lite vätska med? Typ silikon pumpad harr? Fast du kanske inte är typen som har injektionsprylar med dig på fisketuren.

Thomas
 
thomalin; sa:
Hade du ingenting att spruta in lite vätska med? Typ silikon pumpad harr? Fast du kanske inte är typen som har injektionsprylar med dig på fisketuren.
Klart, man borde tryckt i den ett par femtiöringar innan vägningen.

Ska ut och springa nu, men utan pulsklockan. Är lite risig, står på antibiotika för svinkoppor. Ser förj*lig ut.
 
veckans

måndag:rullskidor 22km
tisdag:8km "löpning" tillsammans med hunden
onsdag.cykling 6km med hunden,paddlat ca 1,30
torsdag.lat (aja-baja!)
fredag. 8km löpning m.hunden
lördag.inget än så länge,kanske lat igen,imorgon blir det fjälltur;går från Staloluokta via Vaimok till Kvikkjokk
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.