Dagens aktivitet?

Vurplöpning och IKEA

Gårdagen hade två saker inplanerade... skogslöpning vid Gömmaren och IKEA.

Stadig frukost med IKEA planering... idag var det förvaringsfokus,

... men först ett löppass vid Gömmaren. Sista svart/vita 5km knixen x2 var planen medans Malin som har lite problem med en tå skulle gå ett varv med stavar.

Underkylt regn och blåsigt väder... "det finns inga dåliga väder, bara...". Flåset kändes trögstartat idag men efter 1,5km så kändes det bättre... starkare än förra gången, höll c:a 5:50 tempo. Men så hände det som inte fick hända... på en klipphäll utför, som jag VET hur jag skall ta... halkade jag till, stukade högerfoten, föll framåt och slog i vänsterknät rejält... och mina nya löparbyxor gick givetvis sönder :-(... gick haltande en stund... men kom igång med lätt jogg sista biten. För att hålla mig varm så vände jag och gick tillbaka för att möta Malin.

Efter lite omplåstring så bar det av till IKEA... köttbullelunch med kaffe och kaka... sen var det dags att plocka förvaringsmöbler. Billy x4 till kontoret, Malm x3 till sovrummet, Expedit x 1 till vardagsrummet och Sandnes x1 till hallen... dushdraperi med stång, det fanns en som heter Gömmaren :) ... och så en del småplock... som vanligt.

Två vändor med bilen blev det...

Thomas
 
veckan som gick...

Må löpning 30 A1, styrka 45 min.
Ti distans rullskidor KL, 1,30 A!/A2 (blött, blött) blåsor pga dyngblöta handskar
ons ÅH-löpning 45 A0/A1
To Skidgång backintervall A2, A3-A3+ 1,30 tungt, mycket syra, för hård inledning
Fr Soffaträning - bra form, horisontell i tre timmar!!!
Lö Skidgång KL, F, 3,0 A1-A3 kanonpass, formen på väg!! Härligt att va i skogen :).
Sö ÅH 30 min, bålstabilitet


//J
 
Nu har jag skitit i det blå skåpet :)

Att man aldrig lär sig att man håller på att bli gammal! Vet att intervaller inte är bra för mig sen ett antal år sen! Men tänkte köra ett kort maxat lopp på 2,5km i kväll! Men det sket sig, nåt small till i vaden å jag fick linka hem!
Tror jag återgår till cykel(paddlingen har jag redan) Det är bra vettig skonsam träning för gammla gubbar!

/Janne
 
Så nu millimeter har du chansen, ta den :)

/Janne

Hehe, ja nu du min gode herre.. :)

Nä men okej. Vi säger som så, på onsdag försöker jag klämma in 25 *snabba* minuter i Änggårdsbergen. På fredag kör jag något lugnare. På söndag säljer jag min själ till djävulen och går för 21 blankt i Skatås ;)

Skämt åsido, synd med skadan. :/ Jag är också rädd för att dra på mig nåt. Anden är villig men köttet är svagt..
 
Lycka till på söndag jag håller tummarna! Du går under 21min! Själv älskar jag jaktstart å tävling tänk bara på att jag jagar dig upp för backarna sen släpper du bara på nerför du sparar dig lite inför sista backen där går du för fullt uppför(du får vila sen) å sen släpper du på nerför å lägg på en sista spurt :) Tror det blev 20.58 Grattis!

/Janne
 
Hämtat en t-shirt som kom från intropris som jag nog inte ska träna i. Imorgon min cykel, den har stått lite på verkstad och är vinröd... Saknar bara en brooks skinnsadel sen om jag nu ska byta. Missade "klockan halv åtta hos mig" (mysigaste programmet på veckan). Väldigt aktiv dag!
 
Idag onsdag gym 1,5tim! Ska se i morgonbitti om min "skadade" vad (troligen nån liten muskel bristning) tål löpning om inte så sätter jag mig nån timme i min "lilla gula" motionslåda å kör i Kåsjön!
Å fortsätter den j...-a vaden krångla så köper jag en cyclocross :)

/Janne
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.