HTML-entiteter.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

clindh

Forumvärd
Hmm, ja någonstans sitter väl ett filter som mappar om dem - så att man inte får problem om man skriver "Georg & Co" tex. Det går väl att göra om så den både klarar det och tillåter korrekta entiteter.

Men har du ett bra exempel på när det verkligen behövs?

Sen vart ju det här ett fint exempel på en kapad och söndertramsad tråd...
 
-Patric-; sa:
sachsaren; sa:
Jag vet inte hur det är med era Windows-maskiner men här med Linux-KDE går det inte.

hur många nörd-poäng ger detta då? 27.000?

Japp, minst.

Sådärja, nur har vi dödat den här tråden också.

När den sista tråden är fälld
den sista sakfrågan dödsnackat
den sista tecknet oläsbart
då först kommer människan inse att att hon inte kan använda entiteter.

Okänd Cree-indian

@Christer:
Läste ditt svar strax innan jag skulle ha skickat iväg mitt "dramatiska" slutinlägg.
Tack för svaret. Nej, ett riktigt viktigt exempel har jag inte. Det funkar ju fint med vanliga bokstäver. Men det är en teknisk extragrej som jag gärna skulle ha sett.
@Tigertämjaren:
Just det, där funkar det konstigt nog. Förresten var det inte Strand utan Chinerunner som jag omedelbart därefter frågade hur han gjorde. Chinerunner, hör av dig, tack!

/G.
 
clindh; sa:
Sen vart ju det här ett fint exempel på en kapad och söndertramsad tråd...

Jovisst är den söndertramsad... men jag måste medge att jag garvat gott när jag läst. Sakfrågan sk-ter jag högaktningsfullt i. Jag har aldrig saknat möjligheten att skriva kinesiska, om det nu skulle vara så att det inte går.


//Anders
 
w´happended?

Har varit borta ett tag, återkommer till detta fördjupande av teknologiska messager: Kul killar, KUL! Lite som Monthy Pyton (har viss förståelse för web-master...)! Men jäkligt kul!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.