K2 dokumentären och Fredrik Strängs agerande

Kan det var David???

Till skillnad fran dig din fegis sa postar jag i mitt namn. Du hoppar pa mig men du vagar inte saga vem du ar. Heter du Fredrik Strang? Jag skulle gissa att det ar du eller din tjej Pompe som doljer sig bakom detta nic.

bodisathva??? Har inget med mig att gora och for de som foljt utsidan sa torde det vara ratt uppenbart att jag star for min kritik mot Strang och Pompe mfl...

Vidare har jag inte sett filmen och kommer inte gora det.
 
Till skillnad fran dig din fegis sa postar jag i mitt namn. Du hoppar pa mig men du vagar inte saga vem du ar. Heter du Fredrik Strang? Jag skulle gissa att det ar du eller din tjej Pompe som doljer sig bakom detta nic.

bodisathva??? Har inget med mig att gora och for de som foljt utsidan sa torde det vara ratt uppenbart att jag star for min kritik mot Strang och Pompe mfl...

Vidare har jag inte sett filmen och kommer inte gora det.

Åh förlåt blev du arg för att jag skojade till det, det var ju inte meningen.

... och om jag minns rätt så började du ditt krig mot vissa klättrare/turistbergsbestigaremedpengarsomdockståttpåvissatopparöver8000m helt anonym.

Och sist så är jag inte sträng eller pompe, och jag förblir anonym för dig.
 
@ Betula Men jag paosta i mitt namn sa snart nagon papeka att det var sa det gick till pa utsidan. Och till skillnad fran dig sa star jag for mina asikter.



@ all

One Mountain Thousand Summits: The Untold Story of Tragedy and True Heroism on K2

By Freddie Wilkinson, hardcover, 352 pages, NAL Hardcover, list price: $24.95
Freddie Wilkinson, who is himself an experienced climber, also writes a detailed analysis of what transpired during the 2008 season. He offers a different perspective, though, in that he makes a concerted effort to tell the story from the Sherpas' point of view.

In one of the most dramatic scenes in Wilkinson's book, the collapsing ice cliff rips out the guide ropes, leaving climbers stranded high up on the mountain. One of the lead Sherpas climbs down without any protection through a steep, exposed section of ice. He returns safely to the high camp, where he's able to jump-start a rescue operation for the climbers stranded on the mountain.

Heil says he appreciates that Wilkinson took the Sherpas' version of the story into account. "They're a very big part of Himalayan mountaineering," he points out. "Very often they get short shrift in media accounts of what transpired."

Kanske nagot att lasa...

kalla: http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=129235100
 
Nu har ju vår superhjälte sträng även räddat livet i sin senaste expedition. Det är ju som sagt ingen idé att klättra 8000+ utan att också rädda livet på ett par stycken samtidigt.

Hoppar åt sidan i sista tänkbara sekund, kastar iväg sin isyxa i ren rovdjursreflex och lyckas pricka av de fallande personernas rep, de räddas mirakulöst bara någon tusendels millimeter från det, som egentligen, skulle varit det sista de såg. Istället såg de Sträng! Han kom löpande som den Kenyan han är på denna höjd. Räddar livet och bjuder väl naturligtvis på en kram....

Jesus...
 
Nu har ju vår superhjälte sträng även räddat livet i sin senaste expedition. Det är ju som sagt ingen idé att klättra 8000+ utan att också rädda livet på ett par stycken samtidigt.

Hoppar åt sidan i sista tänkbara sekund, kastar iväg sin isyxa i ren rovdjursreflex och lyckas pricka av de fallande personernas rep, de räddas mirakulöst bara någon tusendels millimeter från det, som egentligen, skulle varit det sista de såg. Istället såg de Sträng! Han kom löpande som den Kenyan han är på denna höjd. Räddar livet och bjuder väl naturligtvis på en kram....

Jesus...

Typ det jag kännde också när jag såg det i morgonsoffan. Men tänk om det verkligen skulle vara sant. Tråkigt att han byggt upp en image där man helt enkelt inte litar på karln.
 
Typ det jag kännde också när jag såg det i morgonsoffan. Men tänk om det verkligen skulle vara sant. Tråkigt att han byggt upp en image där man helt enkelt inte litar på karln.

Precis, det är ju en av riskerna med att marknadsföra sig själv så hårt i media. Att han måste upprätthålla en bild av sig själv som kan vara svår att ta seriös när det framkommer väldiga oklarheter runt hans äventyr. Det krävs nog ganska mycket för att Sträng skall få högstatus som äventyrare. En del stora saker är fortfarande ifrågasatta. Men kul att han varit på Lohtse och några andra toppar på senaste.
 
Så, har vi några som säger att han far med osanning denna gång. Han har nu berättat själv.
Alltså ingen som återgett en historia för att det se bra ut .

Ni som har sträng som största intresse kan ni länka till lite åsikter om denna nya händelse.


Shit tänk om sträng är en hjälte....
 
Geez

Geez.

Denna pajkastning i Mountaineeringsbranschen liknar ingenting.

En bunt avundsjuka individier som skyller på varandra.
En har gjort "si" den andra har gjort "så".

Påminner lite om valkampanjen. Sjäbblet mellan rödgröna/Alliansen.

Dock är detta bara var fjärde år.

Tuppfäktningen bland mountaineeringsfolket pågår året runt, varje dag. I alla länder...

*Gäsp*

Säg till när ni fäktat klart och kommit på vem som är bäst.

/A
 
http://explorersweb.com/everest_k2/news.php?id=19634

Fredrik du skulle vinna en massa respekt pa att gora en Stangel dvs come clean. Va stolt over dina O2 bestigningar som ar bekraftade. Du ar ju Varldsledande i Sverige pa omradet 8000 meters Turism.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.