Akut! Polar AXN500

Är det någon som använt/använder klockan Polar AXN500? Har fått nys på en och skulle velat höra om det är någon som är nöjd resp. missnöjd med den. Vad är bra/negativt med den.
Snabba svar tack
 
ja jag såg de men tänkte om det var någon som hade lite mer, det där var skrivet 2004. Man kan ju ha ändrat uppfattning efter 3--4år
 
Polar AXN

Jag är ägare till storebror AXN 700.
Några ytterligare finesser och armlänk i gummi/metall.

Mina intryck är att detta är en kanonbra pulsklocka.
Jag uppskattar driftsäkerheten hos Polar, Har tidigare haft Suunto T6 men blev ej kompis med den,
Vidare gillar jag kompalititet med Polars programvaror där det går att ladda ned data från klockan till pc.

Något som skulle kunna vara lite bättre är att i realtid följa hur många upp/ned höjdmeter som gjorts under passet, Det går inte så vitt jag vet utan man får nöja sig med data efter träningspasset. Vidare skulle det kunna vara kul att se kcal förbrukningen löpande oxså,

Drömklockan skulle haft dessa funktioner och två sensorer så att både höjdmätning och lufttryck loggats. Gärna med möjlighet att koppla ihop med en Gps.

Men sammanfattningsvis är jag kanonnöjd med alla funktioner, och tycker klockan funkar som en vardagsklocka oxså.

/ Fredrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.