Husky på foder?

Hej mitt namn är Lisa Friberg.
Jag har en Husky hane på 1,6 år som har problem med att vara själv hemma sen vi flyttade ifrån hans Schäfer kompis. jag har insett att han behöver en flock omkring sig. Han har blivit bättre och kan vara själv kortare stunder men jag tänker i ett längre perspektiv. Jag funderar på att lämna ut honom på foder till några som har fler huskys eller åtminstonde känner till polarhundars beteende och förstår honom. Jag kommer studera i uppsala några år fram över och jag vill ge honom ett ställe där han kan bo, jobba och skaffa sig en ny flock. Hur går jag till väga? Känner ni någon av intresse?
Tacksam för svar! // Lisa Friberg
 
Du kan inte tänka dig att skaffa en hund till? det gjorde jag för att lösa ensamhetsproblemet med min husky, det funkar väldigt bra, o det finns ingen bättre tid att ha hund än när man pluggar!! mycket mer flexibelt än när man jobbar, beror ju lite på vilken utbildning/jobb man läser/har men tror ändå det är lättare... annars om du inte vill det så är blocket ett ställe där man kan hitta foder/sälja eller http://www.draghundsport.se kanske är ett alternativ.

Mvh Magnus
 
Att lämna ut en hund "pâ foder" är ju reglerat genom kontrakt som erhâlls frân SKK.
Jag antar att du igentligen vill omplacera honom?
Eller har du tänkt ha delad vârdnad med nâgon annan?
Omplaceringar brukar ju oftast vara enklast att ordna via uppfödaren eller via rasklubbarna.
Börja där, sâ löser det sig nog.
 
Komplettering

Hej!
Problemet är att jag kommer studera utomlands någon termin och sen är det 3 - 4 år kvar sen blir jag lärare. Jag kommer inte kunna bo ute på landet förens om ca 7-10 år. Känner att jag vill ge honom ett mer friluftsintresserat hem då han skulle älska detta med den energin han har. =)
Jag har försökt med honom nu i 5 månader att trivas men jag känner att insikten kommit ifatt mig.
Jag har en 20 kvm mitt i stan. Så bodde vi inte innan flytten och jag märker att han inte trivs. Vill inte sälja helt pga att jag vill ha ett finger med i hans liv i fråga om beslut osv då han är min "bebis" =) Men med tiden kan jag tänka mig sälja honom helt till den som han trivs hoss dvs omplacera honom men inte på en gång då jag vill att allt skall ske i takt med oss båda.
Jag har redan hört av mig till draghundsport.se och de rådde mig till min lokala brukshundsklubb som jag har kontaktat och väntar på svar.
Jag har satt ut annons på blocket nu men jag vet att det finns oseriösa människor så jag kommer personligen åka och besöka dessa vid intresse och det skall vara polarhundsägare sedan innan helst. Min uppfödare har gått över till dvärg pinscher uppfödning. :(
Ska kontakta henne för att se vart blizzes släktnigar eventuellt finns.

Tacksam för alla råd och tips! Tipsa gärna vänner som är Sibbe intresserade och kunniga att titta på denna länk vid intresse av utökad flock ;)

http://www.blocket.se/vi/16403202.htm

Där är länken till annonsen!

Kommer att kolla in här varje dag!

MVH // LISA BLIZZE
 
Nu har jag inte referensen här i Spanien, men hundens uppfödare kan inte neka att ta tillbaka hunden.
I enlighet med konsumentregelverket kan en hund alltid lämnas tillbaka, oavsett om den râkar vara 10 âr. Undrar om det inte finns med pâ skk.se nâgonstans.
Sâ även om det inte är det bästa för hunden att komma tillbaka sâ kanske det sätter press pâ uppfödaren att hjälpa till att hitta en bra lösning.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
northdog Efterfrågan på Siberian Husky? Hundsport 0
SofieB Siberian husky Hundsport 11
Davva2 Behöver en korthårig hund "vindjacka" på vinterfjället? Hundsport 5
Deltidseremiten Hund på flyg? Hundsport 3
Davva2 Vilket fjäll har minst risk att stöta på renar Hundsport 27
fuchs Bilder på våra hundar på tur Hundsport 10
Trudiluttan Drar på sniskan! Hundsport 7
ollebus Hund med på tåget. Hundsport 5
Ringnes Bortsprungen hund på Kungsleden Hundsport 0
Davva2 Hur ha hund på pulktur? Hundsport 5
småvildar tips på bra att ha grejer för friluftsliv med hund Hundsport 10
pomperipossa hundras...håller på att fundera mig halvt galen Hundsport 38
oskar_lindhe Beagle på fjället! Hundsport 7
snowdog Färskfoder på tur? Bra, lätt, smidig kylväska? Hundsport 2
ramsis_iv Hundkläder på vintern? Hundsport 5
Ayrin "Få igång" en hund på drag Hundsport 7
MalamuteFrida Välkommen på övernattningstur i Seglora! Hundsport 0
Jaurekaska Hund i ryggsäck på skoter? Hundsport 10
ollebus Nybörjare på fjällvandring Hundsport 21
Ainon Få upp hunden till norrbottensfjällen, ok på bussen? Hundsport 14
luffsarbjörn Ta med hund på syltoppen? Hundsport 9
pertoyra Storlek på nomesele Hundsport 6
Kött Mat på tur med hund Hundsport 4
snuttanli Kan en fästing sitta kvar på katt i flera veckors tid Hundsport 11
flindra Bra forum på nätet? Hundsport 4
MatteZ Tips på sele och pulka. Hundsport 5
jon090 skillnad på olika draghundar? Hundsport 27
xbelle Tips på Klövjeväska Hundsport 8
LisaJ På tur med bästisen Hundsport 18
bigfoot Lagkrav på kopplad hund? Hundsport 13
anneli n Tips på dragsele/pulka? Hundsport 14
Tumbleweed Elhalsband på polishundar Hundsport 23
dennis_h Hund på hög höjd Hundsport 4
Hund i tält på vårvintern Hundsport 17
Tips på hundfoder önskas Hundsport 34
Nettan A Hund på tåget Hundsport 13
CanMan Hunden på vandring. Hundsport 6
A-mar hund på keb? Hundsport 6
Avslutat1001 "Gammaldags" modell på klövjeväska Hundsport 5
pluh Med på fjällturen Hundsport 13
Nettan A Problem med hund på bussen Hundsport 3
skräckhäst Råd och tips inför vandring med hund på fjället??? Hundsport 7
Edge Hundspann på Svalbard Hundsport 1
undar Vegetabiliskt foder Hundsport 4

Liknande trådar