Pumpspänne?

Jag har inhandlat och moddat såna här inför säsongen
http://www.junkyard.se/snow/product.aspx?pid=15680&g=m&m=c&lbid=0&lcid=314
Skall försöka hitta en lite längre tandad rem bara, finns säkert på samma ställe.
Butiken ligger i Överby industriområde, Trollhättan eller på nätet.
// Bengt

Var buntbandet som du använde i fjol för klent?

Har faktiskt ett par lundhags multiskate, kanske ska försöka sig på att modifiera dom. Hur hade ni löst låsningen hör att fixera skridskon i längsled.
 
Jag har inhandlat och moddat såna här inför säsongen


Detta gjorde mig nyfiken. Är det tårem till löshälare du talar om? Det jag funderar över är om denna typ av tårem tål den ständigt återkommande dragbelastning som uppstår då hälen lyfts. Med 'tål' menar jag 'utan att töjas och utan att låshacken förtröttas'. Detta under förutsättning att remmen spänts ned ordentligt med kängan i 'glidläge'.

T
 
viewpic.htm

Ja, buntbandsbindningen höll inte, dels slets tandhacken och dels gick banden av när det blev kallt - men lätt var det - blott 9 g. Blev en hejare på reservskridsko iallafall.
Har inte funderat så mycket på om tandhacken på en 3/4 tumsrem inte skulle hålla, det tror jag dels då det är lite grövre och bättre kvalitet på materialet och för att det ändå blir lite flex i kängan, jag behöver inte pumpa för fullt för att det skall sitta. Men det blir avsevärt tyngre!
Anledningen till att jag vill ha en styv rem är att det tar lite för mycket tid för påtagning av skridskon med en textilrem, man behöver ta av vantar och pilla med en ibland nedisad eller blötsladdrig tygrem
Istester börjar nästa vecka då Ruddalen öppnar.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.