Signaturer

Eftersom utsidan.se gått över till vBulletin så kan man väl utöka funktionerna lite. Jag skulle gärna se signaturer, eller varför inte en personlig avatar? Lite fler smileys (som gör de redan fragmentariska textsnuttarna än mer oläsbara) skulle inte heller skada.

Varför har man valt bort vissa funktioner?
 

talthoff

Forumvärd
Utsidan har alltid kört Vbulletin, det nya är att vi kör VB3 istället för VB1.

Vi har stängt ett flertal standard vbulletin grejor för att vi inte anser att dom tillför något.
En hel del av det som jag kallar "blink" gör bara inläggen svårare att läsa, den ser inget snyggt ut. Motsvarande funktioner har vi istället på "Min Sida".
Så tycker vi det skall vara, och så göra vi på andra sajter oxå.

Avaterar är ju ex. oftast bilder som är direkta/indirekta upphovsrättsbrott.
Signaturer innehåller oftas smygreklam.
Smileys är jätteroliga, men eftersom dom används på märkliga sätt så tillför dom inget.
ex. vad menar någon som säger "Tack :)"

-Thomas
 
Att lägga in signatur ser jag som en rolig grej. Visst kan man dumpa "reklam" för sin hemsida, blogg eller bara skriva något meningslöst. Borde det inte vara ganska enkelt att tillåta brons och silvermedlar att lägga in signaturer och sedan kan alla blockerad dem om man känner för det.

/Stellan
 
Bevare mig väl för ett forum där själva inlägget utgör endast en liten del av texten, och där krimskrims blockerar lättlästheten!

Jag kan tycka att forumet är för plottrigt redan som det är, men det mesta fyller åtminstone en vettig funktion nu.

Exempelvis facebook är fruktansvärt! Alla plugins och skräp. Usch!
 
Okej, att smileys hackar sönder texten erkände jag redan i första inlägget. Men jag förstår inte varför det skulle vara ett problem att signaturer skulle innehålla reklam? De förhållandevis få personer som gjort reklam för bloggar och sina egna rörelser har ju tillåtits göra det ganska fritt på forumet ändå. Man kanske kunde kräva en motlänk av den länkande parten? Då skulle ju bägge parter vinna på länkningen. Angående att avatarer skulle innbära upphovsrättsliga problem, så skulle man ju kunna säga att det skulle gälla i lika stor utsträckning för gallerierna. Och utsidans medlemmar verkar ju vara ganska laglydiga. För övrigt kan man ju fråga sig hur många gånger någon fått rättsliga problem pga att en avatar bröt mot upphovsrätten? Är detta ett stort problem? Vidare kan man väl bara hänvisa till en klausul i medlemsavtalet att inte använda något som bryter mot upphovsrätten? Kan piratebay komma undan borde väl det inte innebära något problem för utsidan? Det hade ju vart roligt om man såg vem det var man pratade med. Och jag tycker fortfarande inte signaturer är ett onödigt bling. (uppenbarligen verkar jag ganska ensam om att tycka det dock) Det skulle ju bli ganska mkt mer personligt. Och som någon sa, det är redan ganska mkt irrelevant information här redan.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.