Uppkopplade?

Förut vill jag minnas att Utsidan hade en lista över vilka som var uppkopplade just nu. Denna lista fanns längst ner på startsidan... minns jag rätt eller är det från något annat forum?

Jag saknade iaf det och löste det på så sätt att jag löpande har gjort några medlemmar här på utsidan till "kompisar" utan egentligen känna dessa personer irl... utan bara för att ha koll på dem eftersom deras inlägg intresserar mig. Jag vill ju inte missa något ;)

Detta är kanske ingen optimal lösning eftersom det visat sig att "kompisen" kan se detta, och kanske undrar om vi känner varann...

Så mitt förslag är således att alla skall kunna se alla, längst ner på startsidan.

Vad säger ni?

Thomas
 

clindh

Forumvärd
Det stämmer att vi gjort en förändring av kompislistefunktionen - info finns här:
http://www.utsidan.se/cldoc/10435.htm

Jag var inte medveten om att man använt listorna på detta sätt, men förhoppningsvis tar ingen illa upp - och det är bara att radera personerna igen så försvinner de från respektives lista.
 
Kanske...

....inte riktigt så funktionellt som jag tänkt mig... jag tyckte att det det var bra med att kunna se vilka som är uppkopplade "live" tidigare... tycker väl inte riktigt att senaste uppkopplade är så intressant... för gammal info ;)

Ingen big deal då jag löste det med kompislistan, som ju nu iofs verkar ha ett annat syfte... vet inte hur bra det funkar nu när ni ändrat lite, eftersom det krävs en bekräftelse/godkännande.

Det är väl bara kontrollfreaket i mig som gnäller lite.

Men det var bra med ett förtydligande, tack...

Thomas
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.