Vart kan jag hitta kantareller hyffsat nära Stockholm?

Jo jag vet att det är ett kanonår, men bara för det finns det väl inte svamp överallt? Eller? :)

Helt riktigt. Det gäller att lära sig att tyda skogen. Vilken typ av skog som är bra svampskog. Det gäller också att träna "svampblicken" . Jag är inte bäst i klassen när det gäller det. Har hänt att jag klivit på fina exemplar...😊
Finns mycket svampböcker nu, häng gärna med någon erfaren plockare som verkligen kan, det är lärorikt och dessutom får du kunskap om att identifiera nya sorter.
 
Varför det? Har du någon aning om vad jag jobbar med och vilka arbetstider jag i så fall har? Om inte förstår jag inte relevansen i den kommentaren. Och varför just midnatt? Många som har "normala" arbetstider skulle nog inte hålla med dig där...

Nej det har jag givetvis ingen vetskap om. Ber om ursäkt om det nu uppfattades som stötande. Kommentaren syftade till att du kanske var trött och missade årtalen.
 
Om du läser noga så skiljer det nästan exakt ett år på när personen blev medlem och när senast inloggas stämpaldes - dvs personen var inloggar 364 dagar och drygt 20 timmar efter hen blev medlem - inget märkligt alls.

Vilket var exakt vad jag illustrerade genom att markera årtalen med fet text.
 
Om du läser noga så skiljer det nästan exakt ett år på när personen blev medlem och när senast inloggas stämpaldes

Då tar jag tillbaka det jag skrev, men funderar istället på varför man blir medlem om man inte har för avsikt att skriva något... Jag blir alltid "misstänksam" när jag ser ett "förstainlägg" oavsett innehåll. Minnsk - hur resonerade du när du blev medlem?
 
Jag vet inte hur Minnsk resonerade, men jag brukar ofta regga mig på forum även om jag bara läser, eftersom det annars inte går att få forumet att tala om vilka inlägg som är nya sen senaste besöket.

På många forum måste man också vara reggad för att kunna se bilagor och sånt (gäller inte här, men ändå).
 
Hej Minnsk!

Hoppas att du nu rapporterar vad du gjort och vad du hittat. Lejondalen i närheten av Bro har gott om svamp av olika sorter.

Själv ser jag dåligt och frugan går före som en spårhund och sniffar upp det jag beordras till att plocka. Vad frugan inte ser är vad jag ser. Och den lilla diskreta pluntan hittar jag...

Annars sägs det vara sämre med svamp i Norrland där vi bor annars. Men vad vet jag.

Ravaljackskivling är en sällsynt sort som du borde prova när du ändå är i farten....

💃🏃🏃
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hälsingland Vad har jag hittat? Bär och svamp 4
majjen Vilka blommor har jag sett? Bär och svamp 12
thomasj Fårticka...Hur skall jag göra? Bär och svamp 5

Liknande trådar